Sköna söndag

Ja då var det söndag igen då och helgens sista dag. Tog en skön sovmorgon även denna morgon, skönt att få sova längre på helgerna då man är uppe tidigt under veckodagarna, vaknade vid 8:30, utvilad och pigg. Men då man kikade ut och möttes av -17 grader och blåsväder så snön yrde ville man bara krypa ner i sängen igen under det varma täcket och stanna där resten av dagen. Trotsade vädret med massor av varma kläder och gick ut med Freja som uppskattade sitt varma vintertäcke denna dag. Tog bara en 15 min promenad, det fick räcka tyckte vi båda. Inne i värmen igen kröp jag ner under täcket och kikade på nyhetsmorgon. Vid 11 tiden kurrade magen alldeles för mycket, blev en mysig söndagsfrukost vid köksbordet och topp hälsa tidning som sällskap.

Sen har det inte hänt så mycket denna kalla och blåsiga söndag här i Hälsingland. Har varit inne hela dagen och myst. Krypit upp i soffan med en kopp kaffe och läst i boken (flickans om lekte med elden, stieg larsson) kikat på OS på tv och lagat mat, som inte alls blev nått avancerat utan pannkaka. Kände inte för att ställa mig och laga nått annat idag. Men med hemmagjord blåbärssylt och grädde är pannkakor väldigt goda.

Nu sitter jag här i soffan, nyduschad och klädd i myskläder. Väntar på att Wallanderfilmen ska börja på tv4. Ska kika på den och äta lite mörk choklad. Sen krypa ner i sängen och sova, så man är pigg för en ny skolvecka.

Hoppas ni alla haft en mysig helg, trots detta envisa snöväder som vi har i hela Sverige. Kram på er!


Kommentarer
emma

har helgen varit fin för dig o freja?

Min ov abbys har varit lugn o härlig. bara hon o jag. Men hon o jag har haft tufft nu ett tag.

börjat ge henne vacin sprutor mot henned allergi o hon gillar inte det men det ger resultat.

jag tänkte fråga dig eftersom du också är taxägare.



har du haft problem med frejas rygg nån gång?

abby har ju börjat få det. visst hon ska fylla 5 år men taxar är ju så känsliga tyvärr:(



men världens bästa hundkompis enligt mig <33



ha en underbar söndag



kramar från oss

2010-02-28 @ 12:35:07
URL: http://enlitentax.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0