Söndag

Söndagen är här och med den, helgens sista dag. Min helg har varit toppenbra. Igår började jag morgonen med en promenad med Freja i det härliga vädret, har haft några dagar nu med bara -1 till -2 grader och lite töväder. Så skönt, dock har inte solen visat sig men det gör inget för det har varit så underbart med så få minusgrader! Man har kunnat varit ute, utan att frysa halvt ihjäl. Hoppas att det håller i sig nu så denna snö börjar försvinna. Har aldrig längtat så mycket efter våren som jag gör detta året. Är så less på vintern nu, känns som den varit alldeles för lång. Som sagt vi tog en morgonpromenad sen avnjöt jag en lång, mysig lördagsfrukost framför nyhetsmorgon iklädd morgonrock, vilket jag strosade runt i enda tills det var dags att hoppa in i duschen och göra sig iordning för biobesöket med vänner vid 15 tiden, mycket trevligt. Efter bion åkte vi hem till Lotta och Lars, där vi åt god mat och festade natten lång. Vi hade så roligt.

Idag vaknade jag vid 9 tiden, myste i soffan och kikade på reprisen av melodifestivalen som  jag missade igår. Sen tog jag en behövlig promenad, rensa huvudet från en massa tankar, har fattat ett bra beslut hur jobbigt och ont det endå gör innerst inne inser jag att det är det rätta att göra. Sen har jag inte gjort så mycket mera denna söndag, tog en vända med dammsugaren, pluggat lite, läst i boken och lagat mat. Nu ska jag tillbringa resten av denna söndag i soffan, de blir wallanderfilm och lite godis.

Hoppas ni alla haft en riktigt mysig helg. Kram på er!



Bjuder på en bild på Freja då hon var valp.



Kommentarer
emma

aww vilket charmtroll

2010-02-28 @ 21:59:51
URL: http://enlitentax.blogg.se/
Lotta

Åhh vilket gulligt kort på din gofisa!! :) Hoppas skoldagen idag gått bra.



Ha en fortsatt trevlig måndag vännen :)

Kraam

2010-03-01 @ 12:36:38
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Såg din kommentar nu, hehe.

Okej vad roligt med ev ett nytt skrivbord! fina alla tre.



Hehe ja superskönt att träna på en söndag, håller med. Ska nog träna idag också.



Hehe nej tyvärr inga morötter i marinad denna gång. Vi hade glömt av att handla purjolök men det blev sallad med fransk dressing på som vi gjorde hos dig :) gott gott! Vad ska du äta för gott ikväll?



Trevlig fortsatt måndag!

2010-03-01 @ 12:40:09
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Anonym

http://enlitentax.blogg.se/2010/march/tavling-for-er-fyrbenta-van.html

om du e sugen kan du tävla om detta till freja

2010-03-04 @ 12:21:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0