Vårkänslor redan?

Idag är det den 10 februari och min älskade mammas födelsedag! Stort grattis mamma, på din födelsedag. Var till din grav nu på eftermiddagen och tände ett ljus. Saknar dig så mycket varje dag, du lämnade ett sådant tomrum efter dig. Älskar dig mamma av hela mitt hjärta

Idag har man åter varit i skolan, en kort dag idag. Bara mellan 9-12, rätt skönt faktiskt att ha sånna dagar också. Gick en sväng på stan medans jag väntade på bussen hem, var in på Åhlens och handlade en mapp som man kan ha papper i (får ju en hel del papper på skolan) en överstrykningspenna (bra att ha) och så en handkräm som man kan ha med sig i väskan, blir ju så torr om händerna då de är vinter och så är det viktigt att smörja in sig på vinterhalvåret. Gick även och kikade på lite skor, men hittade inga som föll mig i smaken. Köpte även en grillad korv och avnjöt den utomhus på en bänk i solen som värmde så gott idag. Man fick lite vårkänslor där, men man får försöka att hejda sig lite i dom tankarna för än är det långt kvar innan man får njuta av våren.

Nu ska jag ta och laga lite mat, det blir hemmagjord pastasås och pasta. Sen ska jag fortsätta att skriva på inlämningsuppgiften och sen mysa ner mig i soffan ikväll med lite tända ljus och titta på tv innan det är dags att krypa i säng och sova, så man är pigg för ytterligare en skoldag imorgon.

Ha en fortsatt trevlig onsdag allihop! Och tusen tack för alla fina kommentarer man får, ni är super gulliga ♥



Unnade mig en bukett med tulpaner idag då jag var och handlade. Dom är ju så fina tulpaner. En riktig vårblomma och så en färgklick på mitt köksbord.



Kommentarer
Lotta

Åhhh grattis till din fina mor idag! :) Vad fint med ett tänt ljus på graven.



Haha ja man får en hel del papper :P VÄLDIGT bra med en mapp då.. Vad mysigt det lät med en korv i solskenet :)



Vad gott det lät! Får man fråga vad det är för pastasås? Kanske man kan laga det och få ett nytt recepttips :)



Nu skall vi ut på en låååååångpromenad efter en hel dag i skolan. Uppfriskande! :)



Hoppas ni får en mysig kväll och lycka till med inlämningsuppgiftsskrivandet! Haha det var ett långt ord.



Kraaam

2010-02-10 @ 16:51:36
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Sofie

Så fint du skriver till din mamma, grattis till henne i efterskott!



Kul att ha börjat skola, hoppas du trivs :) Alltid mycket nytt i början men man brukar fort komma in i det. Jag kan tycka det är ganska trevligt att plugga, särskilt när man avverkar kurs för kurs istället för att ha blandade ämnen samtidigt som i gymnasiet.



Vilka vackra tulpaner, riktigt fin bild!



Trevlig helg på dig!

Kram!

2010-02-12 @ 14:56:35
URL: http://syssla.blogspot.com
Lotta

Nu ligger receptet ute på bloggen hihi :)



Treeeeevlig helg vännen! Hälsa Frejafisan :D

2010-02-12 @ 20:32:38
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0