Januari och minusgrader

Tror det är något som januari alltid bjuder på, kalla dagar med minusgrader varenda eviga dag. Iofs så har det ju varit onödigt kallt väldigt länge nu, men januari brukar alltid bjuda på kallt väder. Tittar på nyhetsmorgon nu och såg alldeles nyss vädret och ska man tro dom så kommer dessa envisa minusgrader hålla sig kvar ett tag till. Tråkigt tycker jag, de är alldeles för kallt för min smak. -5 till -9 grader duger alldeles utmärkt, då slipper man frysa rumpan av sig varenda gång man går ut och klä sig så man nästan inte kan röra sig.

Just nu är det lagom temperatur med -9 och solsken (!) solen är vi inte bortskämda med i dessa vintertider, så man blir extra glad dom dagar den tittar fram. Ska ta en promenad trots min envisa förkylning som håller ett hårt grepp om mig, hostar och är täppt i näsan. Hoppas man blir piggare snart. Annars blir dagen rätt lugn, ska väl försöka vila nu då så man blir frisk snart. Kommer sätta mig i soffan efter promenaden med en kopp kaffe och läsa i fyrvaktaren av Camilla Läckberg. Sen får vi se vad dagen mer bjuder på :-)

Ha en toppenbra vecka nu allesammans ♥


Kommentarer
sofie

Jag tycker också det kan få bli varmare. -20 har vi nu och kallar ska det bli... Är förkyld jag med (eller läs: har influensan) så jag håller mig ovanligt gärna inomhus i sköna värmen :)



Krya på dig vännen!

2010-01-04 @ 21:25:40
URL: http://syssla.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0