Jobba & jobba...

Jaa jag tycker inte att jag inte gör annat än att jobbar just nu. Har liksom inte hunnit med något annat. Denna vecka är jag ledig bara 1 dag och det var igår, men tycker liksom inte att man hinner vila upp sig då. Utan då är det så mycket annat som ska hinnas med. Men igår tog jag faktiskt det lungt, kände att kroppen behövde det. Unnade mig en skön sovmorgon och sen en lång frukost och efter den en promenad med Freja. Sen satt jag och läste ute i solen igår och bara kopplade av och tog det lungt, med Freja gumman som sällskap. Hon åkte till stugan igår igen med pappa och Monica, hon får vara där nu då jag jobbar så mycket, men saknar min skrutta på engång. Tänk vad man blir fäst vid sina husdjur, dom blir som en i familjen.

Idag har jag som sagt jobbat mellan 7-15:45, lika varmt inne på jobbet än. Duschen är så efterlängtad då man kommer hem. Blev pannkaka till middag ikväll, man orkar inte engagera sig så vidare värst i maten nu då det är så varmt ute, utan det får bli något snabbt och enkelt. Just nu sitter jag i soffan med en kopp blåbärs te och läser dom sista sidorna i boken "smuts" Ska sen rensa lite jordgubbar och mumsa på, då jag ska kika på sommar med ernst.

Jobbar imorgonkväll, delad tur på lördag och sen dag på söndag, så jag kommer nog inte ha någon tid över till bloggen denna helg. Så jag passar på att önska er alla en riktigt mysig och trevlig helg redan nu. Åter på måndag. Kram på er!


Kommentarer
Sofie

Känner igen mig i det du skriver, det är nog ganska typiskt när man vikar i vården att man aldrig känner sig ledig. speciellt när man går på sommarvikariat! man får verkligen ta vara på de lediga dagar man har :)



Javisst blir man fäst vid sina husdjur, Thelma är mer som en dotter för mig än en hund. När hon är på stugan med mina föräldrar när jag jobbar känns det sååå tomt. Hon fyller verkligen en plats i mitt liv!



Thilde har det jättebra hos sina nya ägare och det fungerar bra med allt :) Nu var det ett tag sen jag pratade med de nya ägarna men jag ska dit och hälsa på så snart jag har tid. Tydligen har hon vuxit massor så det ska bli spännande att se!



Trevlig helg till dig med och lycka till på jobbet!!

Kram!

2010-07-15 @ 19:49:44
URL: http://syssla.blogspot.com
Fotograf Jenny Eriksson

SVAR: Varsego för boktipsen, Pocket är underbart sommaren! Och tack för tipset :) ska kolla in!

2010-07-15 @ 19:52:22
URL: http://fotografjennyeriksson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0