Tio sommarfrågor

1. Ditt favoritställe på sommaren?
Vid våran stuga, där kan man verkligen koppla av och bara vara.

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
I solstolen, med en bra bok. Eller med goda vänner och fikar något gott eller grillar. En cykeltur en solig sommardag, med en picknick korg med massor av godsaker, eller ute på sjön i båten med metspö.

3. Vad lägger du helst på grillen?
Fläskfile, lax eller kyckling och grönsaker.

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
Ja jag ska ju jobba hela sommaren, men dom dagar jag är ledig ska jag försöka att spendera i stugan. Sen har jag ett inplanerat besök hos min äldsta bror och familj en helg, en tripp till Järvzoo, Gävle och Stockholm. Sen blir det säkert en massa annat som dyker upp :-) 

5. Dina bästa sommarfärger?
Rosa och gult är fina färger då man börjar få en solbränna. Vit och turkost är också fint.

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
Grilla, festivaler och utflykter. 

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
Alla dagar man spenderade med familjen i stugan eller lekte med vänner och badade hur mycket som helst. 

8. Havet, sjön eller poolen?
Oj, svårt att välja bara en. Jag gillar alla tre.

9. Vad väljer du i glassbaren?
Mjukglass med nån god topping eller yoghurtglass med nån god, somrig smak.  

10. Vart går din drömsemester?
Till Bali eller New York. Sen vill jag åka till Kreta igen, har varit dit 2 ggr tidigare och blev smått förälskad i denna vackra och fina ö. Italien och Cypern är också länder jag vill besöka.


Idag har det varit fullt upp. Har varit på loppis och sen har jag tvättat mellan 11-16. Har även varit på skoaffärn och köpt ett par nya skor och suttit ute i solen en stund. Sen putsade jag fönstret i köket. Nu ska jag mysa ner mig i soffan och kika på fotboll och bara slappa, har tagit en dusch nu och klätt mig i myskläder. Smörjde in mig med body butter strawberry från body shop, så nu doftar hela jag som en jordgubbe :-) Är vilodag från träning och långpromenad idag, känner att jag behöver det.

Ha en mysig onsdagskväll allihop. Kram på er.


Denna vackra sommarblomma fotade jag hos pappa.





Kommentarer
emma

allt går kanon

abby mår ganska okej, kunde nog varit bättre.

en liten present är aldrig fel,hehe hade nog muntrat upp abby gumman<3



vår adress



emma larsson

polisvägen 6a

23631 höllviken



om du skickar något glöm inte skriva din adress;)

2010-06-16 @ 20:29:26
URL: http://enlitentax.blogg.se/
Ting o Tankar

Hej! Trevlig blogg du har. Känns som om jag kommer att titta in här ibland! Roliga sommarfrågor som jag med liv och lust valde att svara på! =)

2010-06-20 @ 10:03:32
URL: http://tingotankar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0