Bokrean och powerwalk

Idag har vi haft föreläsning mellan 9-12. Vi pratade om olika funktionshinder och tekniska hjälpmedel och fick även se 2 st filmer och där vi i ena filmen fick följa en tjej som var född utan armar och hade 1 ½ ben. Vilken fantastisk människa, hon hindrades inte av något. Det var så roligt att följa hennes vardag och se allt hon gjorde som man aldrig skulle kunna tro att en människa som inte har armar kan göra. Den andra filmen var om en kille som varken hade armar eller ben, han var lika otrolig han med, levde ett helt vanligt liv trots sitt funktionshinder. Man blev verkligen berör av deras historia, jag beundrar dom stort! Och man fick sig en tankeställare, varför gnäller man på småsaker.

Efter skolan gick jag och AnnaKarin på stan en sväng, besökte bokrean. Som för mig var en besvikelse. Fann inte många böcker som föll mig i smaken, tråkigt. Men en bok har jag ialf inhandlat på rean och den fyndade jag faktiskt på ICA för ynka 59 kr. Jag är ju inne i en deckarperiod, läser bara deckare. Just nu läser jag flickan som lekte med elden, så bra bok!

Kvällens middag fick bli stekt fisk, potatis, broccoli och sås. Gott. Efter lite vila på maten i soffan, tog jag en powerwalk med bra musik i hörlurarna, så uppfriskande fast det blåste rejält ibland och -4 grader. Tycker det är härligt att ta en rask promenad på kvällen då mörkret lagt sig, gå där i sina egna tankar. Men på vissa ställen var det rejält halt, så det var nära att drutta på rumpan ett antal ggr.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan under filten, äta lite apelsin och kika på tv. Det blir halvåtta hos mig, drömmen om italien och äntligen börjar grey`s igen! Ha en fortsatt mysig onsdag allihop och tusen tack för alla fina kommentarer i förra inlägget om tisdagstemat, ni är så gulliga ♥ Kram på er!




Kommentarer
Lotta

Nemen vad tråkigt att du inte hittade många bra böcker men det kan ju vara positivt också :) Har hittat en men vet inte om det är ekonomiskt bra för mig just nu hahaha!



Ja men eller hur, man fattar inte hur vi kan gnälla för sådana små saker när de har sådan livsglädje och klarar av så mycket mer än vi?? Helt otroliga människor! Var det han som är runt 30-40 år och har karriär? Och en go fru och barn? Har sett någon film jag med och på tv om honom, en helt otrolig människa där inget hindrar honom :)



Hoppas ni får en trevlig torsdag :)

Kram kram

2010-03-04 @ 10:38:58
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0