Vårstäda och påskpynt

Idag är det fredag och helg, vad härligt! Här i Hälsingland har det varit soligt till och från idag och ca 10 plusgrader. Härligt vårväder. Och det töar mer för varje dag, så snälla kom inge mer snö nu tack! Man hör takdropp, gräsmattorna börjat titta fram och fågelkvitter. Väntar nu bara på den första vårblomman, då är det verkligen vår.

Idag vaknade man utvilad vid 8 tiden, drog mig ett tag innan jag tog en morgonpromenad med Freja. Efter promenad och frukost var det dags för storstädning, har skurat toa från golv till tak, dammat överallt i lägenheten, torkat lister i köket, dammsugit och torkat golven, så nu doftar det fräsch och gott i lägenheten. Vårstädningen är klar. Har även påskpyntat lite idag med det lilla påskpynt man har.

På eftermiddagen tog jag en längre promenad med Freja, var skönt efter att man varit inne och städat. Har nu alldeles nyss diskat undan efter kvällens middag som var älgkött, potatisgratäng och en god sallad till. Ska snart rasta Freja och sen tända en massa ljus, mysa ner mig i soffan och kika på lets dance finalen och bara ha de bra. Njuta av att helgen är här. Fredagsmys

Hoppas ni alla haft en bra fredag och ha en fortsatt trevlig kväll och helg. Kram på er.


Istället för påskliljor så blev det en bukett med gula tuplaner, som står på köksbordet.





Lite påskgodis i en skål på tvrums bordet. Skålen fyndade jag på loppis för några år sedan.



Kommentarer
Lotta

Vad mysigt du har påskpyntat i lägenheten och kan bara drömma om hur gott det luktar i din lägenhet nu hehe :) Fräääääscht och gott!



Låter som ni haft en riktigt mysig fredagkväll :) Tack ännu igen för hjälpen Maria, du är bäst helt enkelt!!



Saknar er också, jättemycket nu.



Kram, kram!

2010-03-27 @ 20:09:20
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0