En kall morgon

Godkväll i stugorna! Fy tusan säger jag då bara, nu har kallgraderna kommit. Imorse visade termometern minus 17, hade hellre legat kvar i den mysiga sängvärmen hela långa dagen. Jag tycker verkligen om vintern, men det behöver inte vara så himla kallt. Det räcker gott och väl med mellan minus 5 och 8 grader. Denna kyla påminde mig om att jag läre gå på skoaffären och köpa ett par till vinter stövlar. Och Freja är som mig, tycker inte om kylan. Så imorse var det skönt att få ha på sig sitt tjocka, varma vintetäcke tyckte hon. Nog om detta nu. Idag har det varit skola mellan 10-15. Vi började med en ny kurs igår, etik och livsfrågor i vård och omsorg. Rätt intressant kurs, men tung. Känner att jullovet lockar mycket nu, längtar! Vi har haft föreläsningar och gruppdisskutioner idag. Känner sig trött i huvudet nu, får bli en myskväll inomhus. Någon kvällspromenad lockar inte nu då det är så kallt. Får bli en varm dush, lägga en ansiktsmask, klä sig i myskläder, koka en kopp te, tända ljus och krypa upp i soffan under filten och kika på bonde söker fru och grey`s.

Imorgon väntar sista skoldagen för denna vecka, så skönt att ha självstudiedagar varje måndag och fredag. Och imorgonkväll är det dags för träning med Anna. Vi ska gå på ett step-styrka pass på Rehab, få se hur mör man känner sig i kroppen på fredag *ler*

Ha en fortsatt mysig kväll allihop. Kram på er.





Denna röda lykta köpte jag på indiska då jag var till Gävle på höstlovet. Sa till mig själv att denna ska jag hänga fram i köksfönstret då jag adventspyntar, men kunde inte hålla mig tills dess. Så ihelgen hängde jag upp den. Ger ett mysigt sken.



Kommentarer
Lotta

Puhamig vad kallt!!! Och jag som tykcte det var kyligt fär med Trollhättans -3 grader haha ;) Mysigt att vara inomhus och gotta sig när det är så kallt ute. Mysigt med kvällsmörker, tända ljus och att skämma bort sig själv lite med en varm dusch och ansiktsmask och sedan tv med te och gott till.



Mmmmm så härligt :) Vi ska strax krypa ner i soffan vi med för kvällen. Trots att jag har hemmstudiedag piper klockan tidigt. Kl 07.00 ska vi lämna bilen på service och gå 3.3 km hem. Väldigt mysigt faktiskt :) Trevlig kväll på dig vännen och hoppas morgondagens pass blir kul :) Berätta gärna sedan hur passet var. Nyfiken! Hihi.

2010-11-17 @ 19:17:44
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Vad kul :) ja det är jättesvårt de första gångerna innan man vet hur man gör stegen och hur passet ser ut. Så det tar några veckor innan man är med :) Skönt att landa i soffan nyduschad efter ett träningspass.



Jaa det är verkligen perfekt att det är så blandat med både föreläsningar och hemmastudier, det är nog det som till stor del gör det så roligt att plugga! Att man pluggar så mycket som man behöver och utöver det kan man vara ledig.



I helgen skall jag hem till mina föräldrar. Har inte hunnit hälsa på Trinny än (bara en jättesnabbis i onsdags när hon kom) och jag är väldigt nyfiken :) Simon stannar i Trollhättan och har en egen helg utan att jag stör hihi. Då kan han spela hur mycket han vill och se på massa filmer han vill se. Vad har du för planer Maria?



Kram, kram

2010-11-19 @ 08:22:51
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0