Första advent & en mysig söndag!

Godkväll på er. Söndag och första advent. Det första ljuset brinner så vackert här hemma hos mig just nu, och stora snöflingor utanför mitt fönster, mysigt värre. Jag sitter i soffan, proppmätt efter allt fika man stoppat i sig idag. Familjen har ju som sagt varit här och fikat idag och firat min födelsedag, fast jag fyller imorgon. Alltid lika mysigt att umgås med familjen, men är tråkigt vid sånna här stunder att Jonte och Malin bor i Stockholm, man saknar dom. Även du älskade mamma är så saknad! Är alltid lika jobbigt och tomt att fira födelsedag utan dig, älskade mamma ♥

Vi har fikat gott och skrattat massor. Fick jättefina presenter, grått garn av alpaca ull och stickor, har länge sagt att jag vill lära mig och sticka igen. Min älskade mamma lärde mig för några år sedan, men har tyvärr glömt hur man gör. Men nu kände jag att jag ville lära mig igen och sticka en halsduk, så idag fick jag garn och stickor, Anna lärde mig idag, så nu är jag på gång och det är jättekul. Sen fick jag denna fågelbok, något jag också önskat mig länge, en jättefin ljusstake som ser ut som ett hjärta, tvål och handkräm och duschkräm som doftar apelsin och choklad. Jättenöjd med dessa fina presenter.

Ska nu mysa i soffan och kika på ensam mamma söker och beckfilmen. Man blir trött av att ha främmande :-) Ha en fortsatt mysig första advent allesammans. 



Det första ljuset är tänt, mysigt.



Tårtan som jag bjöd på idag.



Freja, är jättetrött efter denna dag :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0