Blåsigt höstväder

Denna vecka har inte hösten visat sig från sin allra charmigaste sida presic, det har varit blåsväder varenda dag fast behagliga temperaturer på 9-12 grader. Är nu inne på min tredje praktikvecka och igår var en utav mina lärare och hälsade på. Fick även tillbaks arbetet om stroke och betyget visade VG. Väldigt nöjd. Trivs fortfarande lika bra på praktiken, alla är så gulliga och snälla. Men känner att det inte är något jag vill jobba med sedan, jag är mera intresserad av sjukvården och att få jobba på sjukhus. Tycker att det är jättebra att man får prova på olika områden nu då man går i skolan, så man får känna på hur det är. Det betyder inte att jag tycker att det är tråkigt att jobba på min praktikplats, men känner att detta är inte jag.

Så skönt att få vara hemma strax efter kl 15 nu om dagarna, kvällarna blir så mycket längre och man hinner med mera. Blir riktigt bortskämd nu under praktiken med dessa tider 8-15. Snart drar skolan igång igen och då blir det längre dagar ons-tors-fre. Ikväll provade jag på en ny maträtt med torsk. Det var jättegott, alltid lika roligt att prova på nya maträtter. Sen har jag och Freja varit ute på en promend runt bäck, så mysigt att gå där nu då hösten kommit. Man blir som ett litet barn igen, då man går igenom alla löven som ligger på marken, man vill liksom bara sparka i löven och leka. Barnet i oss försvinner nog aldrig :-) Måste ta en fotopromenad nu nåndag och fånga alla fina färger hösten bjuder på.

Nu ska jag ta och mysa ner mig i soffan och invänta halvåtta hos mig, bonde söker fru och sedan berg flyttar in, ska nog skala mig en apelsin med. Sen dags och krypa till sängs och läsa ett tag. Hoppas ni alla haft en dag. Kram på er.


Kommentarer
Lotta

Åh ja ta gärna med kameran någongång! Du tar så himla fina bilder med din kamera :) Men vad härligt att få testa på och se vad man vill eller inte genom dessa praktiker. jättebra!



Praktiserar du en vecka till och sedan dags för skola igen?



Vad var det för gott recept med torsk? Alltid lika roligt att prova något nytt :)



Ha en trevlig torsdag Maria :)

Kram, kram



2010-10-07 @ 09:32:59
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0