En helg i Tönsen

Min helg har jag spenderat hos min äldsta bror med familj i Tönsen. Åkte dit i fredags efter praktiken. Har haft det jättebra. Lekt och busat med goa Alfred och Viola, ätit jättegod mat. Igår bjöds det på trerätters middag bestående av trattkantarell soppa till förrätt och svampen var vi i skogen och plockade under dagen, varmrätt var älgfile fylld med västerbottenost, klyftpotatis och rödvins sås och efterrätt var äppelkaka och hemmagjord vaniljsås och det smakade så underbart gott! Var länge sedan man åt en sådan god middag. Senare på kvällen kikade vi på gamla super8 filmer på projector, där man fick se mamma och pappa som unga och då vi syskon var liten. Var så roligt att se mamma och pappa på deras bröllopsdag då dom var 20 år gamla. Mamma var så otroligt vacker, kunde ej hålla tårarna tillbaks då jag såg henne, älskade mamma gu så jag saknar dig varje dag!

Ikväll har vi hela familjen varit hos pappa och Monica och ätit god middag och firat pappa som fyller år imorgon. Nu ska jag slöa i soffan, känner att jag ej orkar göra något mer denna dag. Ska kolla på ensam mamma söker och film, sen blir det att krypa ner i sängen och sova. Imorgon är det sista praktikveckan.

Hoppas ni alla haft en toppenbra helg.



Utsikten från Anders och Annas köksfönster. Vackert!





Kommentarer
Lotta

Åh låter som en att du haft en jättebra och händelserik helg! OCH vilken GOD mat du har ätit i helgen.. MUMS! :) Jag dregglar bara jag hör det..



Hoppas sista praktikveckan går bra :) Ha en bra måndag! Kram, kram

2010-10-11 @ 09:28:11
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Haha ja men clementinerna är ju så goda!



Vad härligt med en promenad runt Bäck. Du är duktig på att promenera långt du :)



Hm , du tycker det alltså haha. Det ska jag allt försöka se till och ordna då :) hihi



Trevlig onsdag på er!

Kram, kram

2010-10-13 @ 09:19:57
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0