Höstmys

Godkväll på er. Då var det åter måndag och ny vecka igen. Och denna vecka är det dags för skolan igen efter 4 veckors praktik. På onsdag sitter man åter i skolbänken igen, kul. Helgen min har varit toppenbra. Lugn och härlig. Kände att jag behövde det, varit fullt upp några helger i rad nu. Lördagen unnade jag min en sovmorgon, sedan god frukost och långpromenad. Efter promenaden bakade jag äppelsockerkaka och syltkakor med svartvinbärs sylt i. Cyklade iväg till pappa med lite nybakade kakor och sockerkaka också. Efter det satte jag mig ner i soffan och läste i boken. Kvällen var lika lugn den med, åt god mat färsk pasta med kräftstjärtar/saffrans sås och ett glas vitt till, sedan myste jag i soffan med massor av tända ljus och kikade på dansfeber och film. Gårdagen var lika lugn och mysig den med. Promenad, lite plock och fix här hemma, sedan en myskväll i soffan med ensam mamma söker och efter det kröp jag ner i sängen och läste ett bra tag innan jag släckte lampan och besökte drömmarnas värld.

Slog upp dom blå imorse strax efter kl 7. Och denna måndag har innehållit tvätt mellan 11-16 (måste ta och skaffa mig en egen tvättmaskin snart, less på detta spring fram och tillbaks till tvättstugan) har även uträttat lite ärenden idag bla besök på blomsteraffärerna här, var ute efter en krans till mammas grav men dom hade ej börjat göra sånna ännu, men till veckan så får väl göra ett nytt försök då. Och dagens väder här i Hälsingland är inte det bästa. Blåser väldigt starka vindar och regnar smått till och från. Har varit inomhus hela dagen lång och bara myst.

Nu ska jag ta faktiskt trotsa blåsten och ta en kvällspromenad, få frisk luft. Sedan unna mig ett fotbad medans jag kikar på halvåtta hos mig. Hoppas ni alla haft en bra helg och att ni får en fortsatt trevlig vecka.


Freja på promenaden i lördags, i det soliga fina höstvädret.




Mellan springturerna till tvättstugan har jag även hunnit med och läst i nya numret av Topp Hälsa och läst lite i boken och druckit en kopp te.



Kommentarer
sara

Det låtter som du har haft en mysig helg. Jag håller med dig om att det är inte roligt att behöva springa och hämta tvätt önskar jag med att jag skulle ha tvättmasin i lägenheten. Vad finnt kort det var på freja :) Syns på onsdag ha en bra kväll och en bra tisdag kram på dig och freja

2010-10-18 @ 20:35:41
URL: http://bekke.bloggplatsen.se/
Anna

Så mysigt det ser ut, söt vovve :D

2010-10-18 @ 20:39:49
URL: http://www.miccawhite.blogspot.com/
Lotta

Åhhh det är så roligt när du lägger upp foton. Du tar så otroligt fina kort! Man blir på ett sådant gårr humör av att se :) Jättefina höstkort från promenaden!



Kul att skolan drar igång i veckan igen! Vad läser ni för kurs nu och är den intressant?



Kram, kram vännen!

2010-10-19 @ 14:54:54
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0