Längta till julen

Jag måste medge att jag börjar längta mer och mer till årets mysigaste högtid, nämligen julen och allt som den har med sig. Längtar tills man får börja julpynta hemma, baka lussekatter och pepparkakor, värma en kopp med rykande het glögg, slå in julklappar och lyssna på julmusik, se snön falla utanför fönstret och se alla fina ljus som lyser upp i alla fönster i mörkret.

Har suttit och kika runt på sidor på interner nu, bla på ellos, ikea och jotex. Finns så mycket fint. Man blir verkligen ännu mera inspirerad att få pynta då man ser allt det fina.





Lite julinspiration. Fatet med tomten tyckte jag var så gullig. Nu ska jag bara mysa i soffan och ta det lungt. Varit fullt upp hela dagen. Har varit ute på promenad i det fina och soliga höstvädret, tvättat mellan 11-16, tagit reda på tvätten (vilket man ibland önskar att den kunde vika ihop sig själv och snällt lägga sig på sin plats i garderoben) handlat, uträttat lite småärenden, pluggat och sedan lagat mat. Köttgryta. Så nu ska jag sjunka ner i soffan och bara slappa. Måndagsmys hos mig här i fina Hälsingland.



Kommentarer
Jenny

Åh visst är det härligt med jul, jag har oxå surfat runt och kollat jul dekorationer. Faktiskt så beställde jag gardin längderna och kappan som du har på bild, till köket. Det skulle dess värre inte komma för ens 10 december och då vill man ju redan ha satt upp dem, men men den som väntar på nå gott...kanske dom kommer någon dag tidigar (hoppas hoppas) Ha det bra! Kram

2010-10-26 @ 12:17:26
URL: http://strombergjenny.blogspot.com
Sofie

Fina saker du valt ut! Jag längtar också till julen. Nu när jag vaknade på morgonen och ser att det snöat blir man inte mindre sugen :)



Mums med köttgryta.

Ha en fin dag!



Kram, Sofie

2010-10-26 @ 12:43:51
URL: http://sofiesstiltje.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0