1 september

Då var det 1 september och vi har nu gått in i höstmånaden, mysigt! Jag gillar hösten väldigt mycket. Luften blir så frisk och klar, alla vackra färger, kan mysa inomhus utan dåligt samvete, tända en massa ljus, klä sig i stora stickade tröjor, ta en långpromenad bland alla löv som fallit till marken. Har sagt det för och säger det igen, alla årstider har sin speciella charm!

Idag har jag gått i skolan mellan 10-15, fick sluta en timme tidigare. Har haft föreläsningar hela långa dagen, dock intressanta sånna så det är ju ett stort plus. Var tvungen att jag en promenad med Freja nu på kvällen efter maten, så benen fick röra på sig. Får ju så ont då man sitter en hel lång dag utan att röra på sig. Sitter nu i soffan, nyduschad och med en kopp med rykande, värmande te. Ska ta och kika på finalen i fångarna på fortet och sen får det bli sängen så man är pigg imorgon då kl ringer tidigt och man ska bege sig till skolan igen för lektion mellan 8-16.

Hoppas ni haft en bra dag och ha nu en mysig onsdagskväll. Sköt om er.




Här är en bild jag tog hösten 2008. Är ju så vackert på hösten!



Kommentarer
Lotta

Jag håller med dig, så mysigt att hösten är påväg in! åhhhh :)



Tack Maria!! Vad roligt om du lägger ut sådana bilder ibland. Eller hur, kul ibland :)



Oj långa pass både onsdag, torsdag och fredag men skönt att dem lagt det så, för att få plats med hemmastudiedagar. Kul att du tycker det är intressant :)



Ja visst är det bra med självstudiedagar? Perfekt! Man kan lägga upp det precis som man vill och läsa på det man själv behöver.



Det skulle vara jätteroligt om du ville komma hit i 4 dagar :D Ja kolla upp när ni får höstlov så kan vi kolla tåg ner direkt. Desto tidigare man beställer ju billigare är det. Åh vad kul det skulle vara!!



Jag ska försöka tjöta på honom ;) Vill ju så gääääääärna till byn snart och hälsa på en sväng!

Trevlig torsdag Maria och hoppas det går bra i skolan idag :)



Kram, kram på er

2010-09-02 @ 09:21:40
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Elin Gabriella

Vilken underbar bild! :)

2010-09-04 @ 18:26:07
URL: http://elingabriella.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0