Fika och shopping

Uscha vilket ruskigt höstväder det är här i Hälsingland idag. Det blåser, är ca 11 grader varmt och små regnar till och från. Passade alldeles utmärkt att åka till stan för en fika med Helena på mysiga krokanen. Värmde gott med en caffe latte, och såklart en god morotskaka till. Var så roligt att träffas igen, vi har inte setts på hela sommaren på grund av att båda två har jobbat så himla mycket, men nu så fick vi båda en lucka och då passade vi på att ses. Men som alltid då man har roligt går tiden alldeles för fort! Efter fikat gick vi på stan och kikade lite, köpte en lila löpare till mitt köksbord på Åhlens, sen åkte vi vidare till dollarstore, jag var på jakt efter blockljus. Och hittade det, plus en ny kaffeburk, prydnads stenar, handdukar, en liten söt ljuslykta som ser ut som ett hus och en svart liten ugnsform. Tack vännen för en supertrevlig dag på stan. Alltid lika roligt att umgås med dig.

Var hemma igen vid 14:30 tiden. Lagade mat på engång och sedan läste jag lite i boken, innan jag och Freja begav oss ut på en kvällspromenad med Klara och hennes hund i ruskvädret. Har nu placerat mig i soffan, tänt ljus och satt på mig raggsockor. Blev lite frysen efter promenaden. Ska dricka en kopp te och kika på halv åtta hos mig och idol. Sen krypa ner i sängen och läsa. Imorrn väntar skolan igen, mellan 10-16.

Ha en forts trevlig tisdagskväll allihop!


Här ser ni min nya ljusbricka som står på vardagsrums bordet, blev nöjd. Mysigt med mycket ljus nu då det är höst. Även en bild på mitt fönster i vardagsrummet, igår då jag målade köksbordet fick även fönsterbrädan här en liten makeover med vit färg, snyggt och fräscht med vitt!



Kommentarer
Sofie

Lät som en mysig dag tillsammans med din vän! Jag känner igen situationen. Jag och min bästa vän har knappt heller hunnit träffas under sommaren då vi båda jobbat heltid och gått om varann. Men då blir det ju extra kul att ses när man väl kan ses :)



Vad fint det blev med vit fönsterbräda! Vitt är aldrig fel :) Och vad fint du gjort med fatet, ljusen och stenarna! Det ääär så mysigt att tända ljus nu på kvällarna.



Ha det gott!

Kram, Sofie

2010-09-15 @ 09:26:31
URL: http://syssla.blogspot.com
Elin Gabriella

Svar: Hihi, ja det är mysigt! Han ska nog få heta Otto :) Men vi är inte helt hundra än!

2010-09-15 @ 13:27:43
URL: http://elingabriella.blogg.se/
Elin Gabriella

Svar: Åh Berta :D Hehe. Ändå lite likt Freja! Otto heter Curry på stamtavlan, alla hade kryddnamn på C :) Men det är väl rätt vanligt att man byter namn? Lite roligt att "döpa" dom själv ju!



kram

2010-09-15 @ 19:18:40
URL: http://elingabriella.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0