Fredag

Godkväll. Fredag och helg. Idag var man upp strax före kl 6, hade bokat in en tvättid mellan 6-11. Rätt så skönt att få undan det så pass tidigt. Vaknade upp till ännu en vårdag med solsken. Då tvätten var klar vid 8 och den hängde på tork, tog jag och Freja en promenad i solskenet. Är ju en sådan mysig årstid nu, då träden har slagit ut och fåglarna kvittrar hela dagarna. Man blir så glad.

Redan vid lunchtid hade jag hunnit med en hel del. Tvättat, promenad, städat lägenheten och handlat. Skönt. Kokade en kopp kaffe och satte mig ute i solen och läste ett tag. Sedan så har jag haft besök av Klara och hennes hund ikväll. Bjöd på hallonpaj med kokostäcke, och den blev supergod. Nu ska jag bädda ner mig i soffan och titta på film, innan läggdags. Tomt hemma nu, då Freja gumman fick följa med pappa och Monica till stugan ihelgen. Saknar henne redan.

Ha en fortsatt trevlig fredag och helg. Kram.




Hallonpaj med kokostäcke.



Fredagsblommor på mitt kökbord. En härlig färgklick.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0