Promenad och plugga

Godförmiddag. Ja man kan verkligen säga att det svänger rejält i vädret, det är väl detta som kallas aprilväder. Igår och idag är det mulet, solen kikar fram ibland bara och 10 plusgrader.

Än så länge har jag hunnit med en promenad med Helene och hennes Linus, dammsugit, ätit en god lunch (pasta och skink sallad) och nu hamnade jag här framför datorn, ska strax börja plugga. Just nu skriver jag ett fördjupnings arbete om parkinsons sjukdom, intressant och lärorikt. Vi fick välja en sjukdom som drabbar äldre och fördjupa oss i den. Jag valde mellan parkinson och stroke, eftersom det är dessa sjukdomar som man oftast stöter på ute i vården bland äldre. Kände att stroke kan jag en hel del om så då lånade jag istället en bok av skolan, där det bara står information om storke, tänkte att jag kunde läsa i den och fördjupa mig om parkinson som jag vet mindre om.

Igår åt man årets första mjukglass och det smakade gudomligt gott. Jag och Klara åkte och köpte oss en varsinn sådan och åkte sedan hem till mig och satt här en stund och pratade. Alltid lika trevligt att umgås med dig. Nä nu har jag inte tid med detta längre, dags och sätta igång med pluggandet. Ska hinna med och göra andra saker idag med.

Ha en forsatt trevlig onsdag. Kram.




Min supergoda frukost imorse, bollnäsfil med smak av vanlij, musli, pumpa & solroskärnor, toppat med hallon. Mums fillibabba. Å så ett glas proviva blodapelsin/aronia och en smörgås med ost.





Kommentarer
Lotta

Åh vad god frukosten lät, nu blev man ju änna lite hungrig :)



Låter som en bra dag och du är så duktig som pluggar och står i! Hoppas det går bra med ditt fördjupningsarbete :) Nu har vi precis pluggat klart för dagen. Suttit sedan 9.30, så nu ska det bli skönt med kväll.



Men guuud vad gott med mjukglass, det har jag inte hunnit med ännu. Det är ju sÅ GOTT!



Ha en trevlig kväll Maria

Kram, kram

2011-04-13 @ 18:46:07
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Elin gabriella - Mops & Chihuahua

Åh så lyxigt :) Tror jag måste gå och köpa fil nu, hihi.



Kram!

2011-04-15 @ 12:27:28
URL: http://elingabriella.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0