Söndag och fågelsång!

Godmorgon på er. Här vaknade man upp 7:45 till härlig fågelsång utanför vårat fönster, är så mysigt att vakna upp till det, nu är våren här! Igår var det fantastiskt väder här i Hälsingland med hela 18 grader varmt. Fick en försmak av sommaren där, man blir ju så glad och fylld med energi då solen och värmen kommer. Och nya vårtecken dyker upp för varje dag. Man trodde aldrig att våren skulle komma, med tanke på hur mycket snö det varit denna vinter, men tänk vad fort det gick endå.

Började med att riva tapeter och spakla direkt efter frukosten igår, så vi kunde gå ut så fort som möjligt. Tog en promenad i solskenet och sedan satte vi oss mot husväggen med en kopp kaffe och boken och bara njöt av den värmande solen. Både jag och Freja mådde som drottningar där i solstolen. Freja strosade runt fritt och nosade överallt, rullade sig i gräset och kikade på fåglar. Tillsist kom hon till mig och la sig i knäet och sov. Mina kinder börjar bli solbruna och fräkniga nu, efter dessa dagar med solsken! På kvällen åt jag en god middag, marinerad fläskfile, honungsrostade rotsaker och en kall örtsås till, smakade gudomligt gott. Kikade även på körslaget och film innan läggdags.

Nu sitter jag här i soffan och kikar på nyhetsmorgon med en nybryggd kopp kaffe. Har hunnit med en promenad och frukost. Vid lunchtid kommer Klara hit och ska hjälpa mig och tapetsera. Ska bli kul. Bilder kommer jag visa senare, antingen ikväll eller imorgon.

Hoppas ni alla haft en toppenbra helg. Kram.


Kommentarer
Lotta

Nemen fyyy vad härligt väder ni verkar haft! 18 dgrader och sol, det låter helt underbart :) Vilken vår!



Ska bli jättespännande att höra hur det gick med tapetseringen i hallen och få se hur det blev :) Kul med nytt och fräscht!



Nu är det inte långt kvar till vi ses, ska bli så himla roligt! Längtar hur mycket som helst :)



Hoppas ni får en jättebra vecka, kram kram

2011-04-17 @ 22:31:37
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0