Måndag!

Godkväll på er. Måndag och ny vecka igen och snart går vi in i september månad, höstmånaden börjar. Frågar ni mig så ser jag faktiskt fram emot hösten. Jag gillar hösten, tänk att få ta en morgonpromenad i den klara friska luften, få se alla fina färger som träden får. Mörka mysiga kvällar, där man kan mysa inomhus i soffan med tända ljus och titta på alla bra tvprogram som kommer med hösten. Jaa alla årstider har sin charm.

Idag har jag fått undan en hel del. Har tvättat, handlat, bakat, lagat mat (lasange) och fixat lite här hemma. Testade en ny kaka idag, kokostoscabitar, och självklart kommer jag att dela med mig av det receptet här. Nu ska jag mysa ner mig i soffan och invänta det nya programmet som visas på kanal 5, 4 stjärnors middag och sedan börjar ju halvåtta hos mig igen, sen robinson och svenska hollywood fruar. Ja ni ser, det är som gjort för en mysig hemmakväll i soffan med en stor kopp te!

Imorgon väntar ett besök hos arbetsförmedlingen, sen iväg och träna. Onsdag blir det en tripp till Valbo köpcentrum. Gå på ikea och andra affärer. Torsdag ett besök i svampskogen, måste hitta skogens guld kantareller. Fredag jobb på kvällen, lördag jobb på dan. Tycker om då man har saker inplanerade.

Ha en fortsatt trevlig vecka allihop! Kram på er.

Kokostoscabitar
4 ägg
5 dl socker
2 krm salt
3/4 dl kakao
3 dl vetemjöl
200 g smält smör

Toscasmet:
200 g kokosflingor
2 dl socker
1 dl ljus sirap
1 ½ dl visgrädde
75 g smör

Gör såhär:
Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt salt, kakao, mjöl och det smälta smöret. Rör samman till en slät smet. Bred ut smeten i en bakplåtsklädd långpanna. Grädda i ca 20 min. Gör toscasmeten då kakan gräddas genom att blanda samman alla ingredienser i en kastrull. Koka upp och låt sedan sjuda i ca 3-5 min. Ta kakan ur ugnen och bred på toscasmeten och grädda sedan ytterligare 5-10 min, tills kakan är gyllene. Skär upp kakan i bitar medans den är varm.








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0