Skogens guld

Godkväll på er. Idag har jag varit på jakt efter kantareller, skogens guld. Kokade kaffe, packade ner bärkaka och vatten och begav mig iväg på vespan ut i svampskogen (synd att Klara fick förhinder och inte kunde följa). Men tror ni att jag snubblade över någon svamp?! Näpp, kom hem med en tom korg. Letade och letade, men hittade inga kantareller. Så pappa lovade att följa med mig nån dag nu och plocka. Snäll pappa! Har även hjälpt pappa min lite idag. Har man en sådan snäll pappa som jag som alltid finns där, så är det klart att jag ställer upp för honom då han vill ha hjälp.

Unnande mig en fika paus på en sten, är ju så mysigt att vara i skogen tycker jag. Tyst och lugnt. Där kan man verkligen koppla av och bara njuta. Samla kraft och energi, bra får både kropp och knopp :)

Har alldeles nyss kommit hem från en kvällspromenad runt bäck med Freja, sen tränat med pilatesbollen. Känner att träningslusten har kommit tillbaks nu då vi går mot hösten, så imorgon bitti åker jag till gymmet och drar igång igen. Känner mig peppad. Efter träningen blir det ett besök på erikshjälpen och sedan ev lunch med Klara. På kvällen är det ju som sagt dags för bio med Helene. En fullproppad onsdag med massor av roliga saker.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan och invänta det sista avsnittet av allsång på skansen.



Min lilla fikapaus i skogen. (fotad med mobilkamera)



Kommentarer
Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-08-18 @ 11:28:12
URL: http://millahoman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0