Alla ♥ dag

God eftermiddag! 14 februari och alla hjärtans dag. Själv tycker jag att denna dag inte alls är något speciellt, man visar väl för sina nära och kära att man älskar dom ialf, inte ska det behöva finnas en dag för detta då man ska förväntas visa det extra mycket. Eller?! Jag firar ialf inte denna dag med något märkvädigt, utan det är en dag som alla andra. Visst, jag önskar mina nära och kära en fin alla hjärtans dag, men inget mer. Firar ni alla hjärtans dag?

Imorse
då man slog upp dom blå, visade graderna -25! Hade bra lust att krypa ner i den varma sängen igen och stanna där resten av dagen, men Freja var nödig så det var bara att klä på sig och bege sig ut i kylan. Freja insåg snabbt att det var onödigt kallt, så hon gjorde sina behov snabbt, tack och lov! In i värmen igen, och myste med en god frukost framför nyhetsmorgon (som alltid) Just nu ligger graderna på -12 och solsken.

Har myst inomhus denna kalla dag, passade utmärkt eftersom jag fick undan en till uppgift i sjukvårdskursen. En VG uppgift om astma, känns bra. Ska snart börja med kvällens middag som blir paj med kassler, purjolök och soltorkade tomater och en sallad till. Gott. Kommer fortsätta att spendera min dag/kväll inomhus. Mysa i soffan ikväll med tända ljus framför halv åtta hos mig, familjen annorlunda och spårlöst.

Hoppas ni alla haft en toppenbra helg! Kram på er.



Mina fina rosa mårbacka perlagoner, som jag köpte på blomsteraffärn i lördags. Nu står dom i mitt köksfönster.





Här är en som uppskattat att få vara inomhus i värmen idag!





Kommentarer
Lotta

Låter som en bra måndag :) Nej firar inte heller alla hjärtans dag och håller med dig om att man uppskattar och talar om för sina nära och kära ändå att man älskar dem :)



Vad duktig du är som pluggar och är får så bra betyg! Du är grym Maria.



Vilka fina blommor :) Här skall det också mysas inomhus framför tvn ikväll med halv åtta hos mig, familjen annorlunda och spårlöst. Hihi



Fortsatt trevlig kväll Maria!



P.S Ska se om jag snart får upp ett bloggsug och berättar om helgen. Vi var iallafall ner och bowlade som överaskning och pappa (som ALDRIG hade spelat bowling) tyckte det var jätteroligt och tyckte att vi skulle göra det här oftare :)



Kram, kram

2011-02-14 @ 17:58:05
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
klara

vackra pelargoner! Längtar tills mina bebispelargoner växer och blir större:) När man ser ditt fönster så längtar man ju ännu mer till våren.



kram

2011-02-15 @ 11:39:34
URL: http://klaradavidsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0