En längtan..

Godkväll på er. Ja jag har en stor längtan efter VÅREN nu, ge mig vår nu tack! Känns som att denna vinter varat i evigheters evighet. Ska det aldrig bli vår känns det som?! Nu har vi haft sådan tur att det varit behagliga temperaturen i några veckor och så helt plötsligt när man minst anar det så kommer kylan tillbaks som ett slag i ansiktet, gissa om man less. Igår kväll då jag skulle göra mig iordning för kvällen och stod och borstade tänderna, gick jag och kollade vad graderna visade och fick en liten chock. -27,8, var nära att jag satte tandkrämen i halsen. Då kändes det extra mysigt att få krypa ner under det varma täcket.

Idag har det pendlat mellan -20 och -17. Aja nog tjatat om detta väder. Det fick bli en till mysdag inomhus, har bakat morotskaka och hallonsnittar och städat. Vid 14 tiden tog vi en snabb promenad där Freja fick springa fritt, och så hon njöt, men hon njöt ännu mer då hon fick komma in i värmen igen och mysa.

Just nu sitter jag i sängen, ska ta och stänga ner datorn nu och lägga mig för att läsa en stund i min nya bok, hypnotisören av Lars Kepler, fyndade den på bokrean på ICA idag för 69 kr. Inbunden och allt, inte illa. Bra pris.

Imorgon väntas besök av Anna, vi ska plugga, och såklart kommer det bjudas på morotskaka och hallonsnittar till kaffet. Hoppas ni alla haft en bra dag. Godnatt på er allesammans.




Min orkide som nu fått en ny plats, istl för köksbordet står den nu inne i vardagsrummet på skänken.



Kommentarer
klara

orkidé är såå vackra! din har sån vacker färg:) hoppas att allt är bra. Ja fortsätter att vara sjuk, men börjar bli bättre nu. så skönt

2011-02-17 @ 10:42:05
URL: http://klaradavidsson.blogg.se/
Elin Gabriella - Mops & Chihuahua

Vilken vacker orchidé! Den verkar trivas väldigt bra i dina händer :)



Åh morotskaka, mums! Detmåste jag baka snart :)



Ha en underbar dag! Kramkram

2011-02-17 @ 12:34:10
URL: http://elingabriella.blogg.se/
klara

åh va roligt att de va kul där. Ja tror också ja kommer att trivas där. Ska bli riktigt roligt att få börja jobba där iaf. Nu har jag lagt upp bilder på köksbordet på bloggen. Kolla in. Ja du måste komma o kolla och så hinner vi snacka lite:) kram på er

2011-02-17 @ 19:03:47
URL: http://klaradavidsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0