Måndag med frisör och fikabesök

Godkväll på er. Måndag och ny vecka igen. Idag vaknade man kl 7, sådär skönt utvilad och blev genast glad då jag kom på att det var måndag och insåg att jag hade ett inbokat besök hos frissan för klippning! Åt frukost och drack kaffe framför nyhetsmorgon, innan jag gick till frissan. Och jag kan meddela att jag är supernöjd som alltid. Bokade in ett till besök i slutet av mars för klippning och färgning, tänkte att jag skulle göra slingor då med, bli lite vårfin i håret.

Sedan så har jag även hunnit med och handlat, dammsugit och pluggat lite, innan vi vid 13 tiden gick till Klara som bjöd oss på gott fika, med hemmagjorda semlor och bullar, smakade gudomligt gott! Var kvar ett tag och snackade en del, innan jag och Freja begav oss hemåt igen för att laga mat kasslergryta. Nu har jag placerat mig i soffan, tänt lite ljus och har tv:n på i bakgrunden. Ska ta och läsa lite bloggar nu och träna med pilatesbollen, innan halvåtta hos mig och familjen annorlunda börjar. Soffmys med en kopp te.

Hoppas ni alla haft en bra start på denna vecka. Kram på er.





Detta kort tog jag igår på långpromenaden i den soliga och fina vädret.



Kommentarer
Lotta

Oj vilket fint vinterlandskap ni har kvar :) Väldigt fint kort! Låter även som en väldigt bra måndag :) åhhh vad gott det lät med hemmabakta semlor, mums.



Här är landskapet lite annorlunda. Det mesta har smällt och på vägarna ligger flera lager grus kvar efter vinterns halkiga väglag. Det känns precis som om det vore Mars ute!



Hoppas ni får en jättebra tisdag :) Kram kram

2011-02-08 @ 11:36:03
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Sofie

Låter som att du har haft en härlig måndag! Vacker vinterbild också, ser härligt ut när vattnet kommit fram, här är det ett bra tag bort ännu innan vi ser det :)



Kram, Sofie

2011-02-08 @ 12:44:01
URL: http://sofiesstiltje.blogspot.com
Elin Gabriella - Mops & Chihuahua

Vad roligt med frisör och gott med semlor :) Det måste jag baka några nån dag. Mums! Ha en fin kväll!

2011-02-08 @ 19:47:16
URL: http://elingabriella.blogg.se/
Lotta

Men vad härligt med lite självstudier på förmiddagen. Mysigt att kika på nyhetsmorgon :) Gör också det nu hihi. Japp dagen i skolan var jättebra igår! Idag har vi eftermiddagsföreläsning (13.15-16.00).



Du får hälsa din mamma från mig fast jag aldrig hann träffa henne. Det du berättat om henne får en bara att älska henne. Vilken mamma. Hoppas ni får en mysigt tid vid graven. Ska hela familjen dit?



Vi höres goa vän! Idag kommer många tankar ägnas till dig Maria.



Kram, kram

2011-02-10 @ 10:04:12
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0