Melodifestivalen och soffmys ♥

Godkväll, godkväll. Lördag och snart dags för melodifestivalen, spännande. Sitter nu här i soffan, har tänt ljus och även gjort iordning en god fruktsallad, som ska dukas fram vid 20 tiden. Lördagsmys!

Idag
vaknade man upp 8:10 till ett iskallt Hälsingland med -29,7 grader, men strålande solsken ialf. Arg blev jag, för jag är så less på denna kyla. Tror Freja tyckte detsamma som mig, för promenaden blev snabb. Ut och göra sina bebov och sedan snabbt in i värmen igen. Passade på att baka matbröd idag och storstädade i köket. Vid 14 tiden passade vi på att ta en promenad då graderna visade -10. Kunde inte motså, då solen strålade från en klarblå himmel. Och vad vackert det var ute, snön glittrade som små diamanter och luften var klar och uppfriskande, men kylan bet sig fast i kinderna så man blev alldeles rödblommig. Kändes extra mysigt att få komma in och koka sig en kopp kaffe, ta boken och sätta sig i soffan under filten. Nu är det åter kallt igen med -19,4.. När ska våren komma? Jaja jag vet att det är liite tidigt att våren ska sätta fart redan nu, men snälla det kan väl ialf bjudas på bättre temperaturer?!

Önskar alla er en fortsatt trevlig lördagskväll. Stor kram till er alla.



Vårkänsla i mitt hem



Freja myser i soffan efter promenaden.



Kommentarer
CJ

Vilken sötnos!

2011-02-22 @ 14:30:19
URL: http://cjs.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0