Vårtecken?!

Godkväll på er. Då var det måndag och ny vecka och för min del självstudier, som det alltid är mån-tis-ons. Idag vaknade man vid 7:30 men låg och drog mig till strax efter kl 8 då Freja tyckte det var dags och gå ut och göra sina behov. Möttes av -4 grader, uppfriskande. Efter morgonpromenad och frukost var det dags och sätta sig ner och skriva klart arbetet om kateterisering och även läsa på till torsdag då vi ska ha praktiska övningar och även skriftligt test om S-HRL (sjukvårds hjärt & lungräddning) Känns som man fått kläm på detta nu så det ska väl gå bra. Får plugga mer imorgon och på onsdag så ska det väl sitta. Håll tummarna för mig!

Vid 14 tiden sa min hjärna ifrån, så då tog jag och Freja en långpromenad i det soliga och fina vädret med hela 5 plusgrader och takdropp. Är det inte underbart så säg! Det var så härligt att kunna ta på sig tunnare kläder och gympaskorna och få känna gruset under skorna, då man gick på vägarna som fläckvis blivit bar och asfalten kikar fram. Men vi ska väl inte ropa hurra ännu, för det kommer säkerligen ett bakslag med snö och kallgrader, men nu njuter jag så länge det bjuds på sånna här soliga och fina dagar. Ut och fånga upp D-vitamin åt sin trötta vinterkropp och knopp :)

Nu sitter jag här i soffan, lyssnar på spotify och har en snarkande tax som sällskap brevid mig i soffan. Har alldeles nyss lagat mat (köttfärssås, spagetti och god sallad till) ätit och diskat undan. Dricker en kopp kaffe nu och surfar runt på nätet. Ska strax gå och duscha, där jag tänkte lägga en ansiktsmask och ge håret en inpackning som doftar fräscht av grapefrukt. Sen så blir det halv åtta hos mig, familjen annorlunda och spårlöst. Det var meningen att jag skulle bort ikväll, men det blev inställt. Just nu känns det helt OK, skönt att få sjunka ner i soffan sen och bara mysa.

Hoppas ni alla haft en toppenbra helg!



Min älskade Freja. Du förgyller min dag. Min lilla ögonsten




Kommentarer
Jenny

Gud vilken härlig dag du verkar ha haft med "vår" promenad och lite hemma spa! kram

2011-02-28 @ 21:19:38
URL: http://strombergjenny.blogspot.com
Jenny

Gud vilken härlig dag du verkar ha haft med "vår" promenad och lite hemma spa! kram

2011-02-28 @ 21:22:21
URL: http://strombergjenny.blogspot.com
Lotta

Plusgrader wieehooo! :) Våren börjar så smått närma sig! Nu har ni varmare än här - graderna ligger runt 0 och det är väldigt halt på sina ställen haha.



Härligt med ansiktsmask och hårinpackning. Något som kroppen verkligen behöver ibland - lite näring. Mysig kväll lät det som, och den var samma här. TVmys!



Jag, Simon och Ebba håller alla tummar och tassar på torsdag men jag tvivlar inte på att du kan det som rinnande vatten :) Du är så duktig.



Oj okej hela terminen. Ja precis det finns ju inget annat att göra än att bita ihop och försöka se det lilla positiva i det hela. Men det lät bra att funderar på att ta en snack med rektorn om detta för att stämma av med henne/honom. Absolut inte roligt att vara stressad..



Finns det rea på nätet alltså? Vad bra, då ska jag försöka leta efter den där. Har du den boken? Hihi varsegod, visst är det såå gott med bruna bönor ja. Vad roligt, hälsar vi på varann får vi laga det!



Ååååh spännande, ja sådana har jag sett på tv :-) Hihi. Kul!



Hoppas du får en bra hemmastudiedag! Det har även jag idag.



Kram, kram



2011-03-01 @ 08:48:15
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Klara

Söt Freja:)

2011-03-02 @ 21:54:13
URL: http://[email protected]


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0