Äntligen helg!

Godkväll i stugorna. Visst är det skönt att det är fredag idag och hela helgen ligger framför oss. Underbart med andra ord. Känner att det ska bli skönt med helg efter denna fullbokade vecka. Men måste ialf plugga ihelgen, men har sagt till mig själv att imorgon då ska jag inte sitta och plugga utan det får bli på söndagen istl. Imorgon ska jag ägna mig åt något annat, koppla av från studierna. Det behövs det också. Kanske att det blir en liten tripp till stan med Klara imorgon, en långpromenad ska jag ialf hinna med.

Igår i skolan, var det föreläsningar om bränn/köld skador och idag har vi pratat om sjukvårdshygien och haft seminarium om skallskador och det gick hur bra som helst. Inte var det där något att vara nervös inför, haha! Men det är man ju alla gånger inför ett seminarium. Och så har jag fått betyg på inlämnings uppgiften om hjärt/kärlsjukdomen och det var ett starkt VG, och frågorna om KOL som bara var G uppgift, var solklart godkänd, hade skrivit så bra och utförliga svar. Man blir så glad då man får så bra betyg, känns så bra då man lägger ner så pass mycket tid på varje arbete. Känner mig stolt över mig själv, det måste jag väl få göra eller hur?!

Nu sitter jag här vid köksbordet, proppmätt efter kvällens middag som fick bli hemmagjord hamburgare med massor av godsaker på och så pommes frits, smakade väldigt gott! Ska strax ut och rasta Freja gumman, sen ska vi mysa ner oss i soffan och bara ta`t lungt hela långa kvällen. Är trött och har så ont i min rygg. Känns att man sitter väldigt konstigt och obekvämt i skolan, då man sitter där en heldag och lyssnar på föreläsningar, blir spänningar. Min rygg pallar inte av det ibland, och den skulle önska att det fanns en massör här just nu. Ska sen göra iordning en kopp caffe latte, tända ljus och titta på let´s dance. F R E D A G S M Y S ♥

Önskar er alla en riktigt trevlig och mysig helg. Stor kram till er alla.



Vackra tulpaner som pryder mitt köksbord! Vårkänsla.



Såhär vackert var det utanför mitt fönster i eftermiddag.



Kommentarer
Enfinity

Tack för titten.



Ja byrån (och lampan) är IKEA. Den är toppen, stor och rymmer hur mycket som helst... Hemnes tror jag serien hette.



Ha en fortsatt trevlig helg!

2011-01-29 @ 19:40:53
URL: http://enfinity.se
Lotta

Man blir ju bara så glad av att läsa din blogg Maria :) Och stort grattis till dina jättebra betyg hihi! Självklart skall du vara stolt över dig själv, underbar känsla att tycka det om sig själv och något man MÅSTE få göra! Du är verkligen jätteduktig :) Man blir så glad när det går så bra! Och vad roligt att det gick så bra på seminariet. Haha ja varför är man så nervös innan för? För efteråt var det ju inte alls så farligt som man tror och så är det varenda gång :P Men det är ju ett tecken på att man fokuserar och ger sitt allt :)



Ja den rundan är bara för härlig att promenera. ja det skulle vara jätteroligt att promenera där om vi kommer och hälsar på :)Hoppas hoppas vi kan komma upp! Tyvärr kan vi inte det nu fram till slutet på mars då våra scheman är lite sisådär.



Sedär då har ni fullt upp i skolan med kursbyte snart m.m. Förstår att det ska bli väldigt skönt med ett miljöbyte till Stockholm en helg :) Vad roligt! När ska du åka?



Hur hade ni det på krogen? :) Vilken krog? Javisst var en fin färg på garnet? Rosa på sockar är mysigt! Åh vad roligt att du snart är klar med halsduken! Du får ta kort på den sedan när du är klar :)Ja men självklart ska skolan komma före! Sådant får man ta när man har tid och lust.



Tack, ska hälsa honom ja :) Vad gullig du är!

Hoppas du får en fortsatt trevlig söndagkväll och ny vecka! Vi höres!



Nu ska jag uppdatera bloggen från helgen :)



KRAM på er!



2011-01-30 @ 21:05:12
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0