Lediga, slappa dagar!

Godkväll på er. Ja nu har jag ej varit här och klottrat sedan nyår. Och det var väl inte hänt så mycket heller. Tar dagarna som dom kommer helt enkelt, har ju jullov fortfarande. Börjar skolan igen nästa vecka den 13 januari, ska bli rätt skönt faktiskt att återgå till den vardagen igen. Blir lätt att man bara slappar då man är ledig, man liksom tar sig inte för och göra något speciellt.

Nyårsafton var ialf jättetrevlig och rolig och Lotta och Lars, vi åt och drack gott och spelade ett dans spel som tillhör Wii, hade lite träningsvärk dagen efter haha. Men kul var det! På nyårsdagen var man rejält trött efter dom få timmar med sömn som nyårs natten bjöd på. Tog en promenad med Freja, sen slappade jag bara i soffan och kikad på film. På söndagen var man piggare igen och då städade jag undan julen, tomtarna fick flytta ner i förrådet igen och juldukar och gardiner byttes ut till nya. Dock står julgranen, ljusstaken och stjärnan kvar tills nästa vecka. Då får faktiskt denna jul vara över.

Idag har jag hjälp pappa och min faster i farfars hus, kastat en massa grejor och burit möbler och städat. Är en del saker kvar fortfarande, men det får tas en annan dag. Just nu sitter jag i soffan, proppmätt efter kvällens enkla middag, pannkaka. Man får den där äckliga mättnadskänslan av pannkaka men det är ju så otroligt gott :-) Ska väl slappa i soffan resten av denna kväll, kika på tv och bara ta`t lungt!

Hoppas ni alla haft en riktigt bra start på 2011. Kram på er.



Kommentarer
Elin Gabriella - Mops & Chihuahua

Svar: Hihi ja visst var det en rolig lista :-) Du får jättegärna kopiera den!



Kram!

2011-01-07 @ 18:45:11
URL: http://elingabriella.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0