Måndag och ny vecka

Godkväll på er. Ja då var det sista dagen i januari månad och imorgon vänder vi blad i almanackan och möter februari månad. Små, små steg till våren som jag längtar så efter nu!

Min helg har varit toppenbra. I lördags på förmiddagen åkte jag och Klara till stan en sväng för att kika i lite affärer. Besökte Åhlens, där jag köpte en träningsbok. Och även besök på skoaffärn, rusta, jysk och dollar. Och från dollar och rusta kom man såklart ut med lite smått och gott, som man alltid gör. Lördagskvällen blev en lugn kväll hemma, var meningen att jag skulle ut på krogen med en vän men det blev flyttat framåt istl till den 12 feb. Åt en god lördagsmiddag bestående av fläskfile i ugn med potatis/palsternacks pure och rödvins sky, smakade väldigt gott! Kvällen avslutades i soffan med tända ljus, ett glas rödvin, med trevligt sällskap och film.

Igår gjorde jag inte så mycket, en slappar söndag med promenad och plugg. Gjorde klart en till inlämnings uppgift i sjukvårdskursen. Det var frågor om skador på skelett och leder, känns skönt att kunna bocka av ännu en uppgift. På kvällen myste jag i soffan och tittade på solsidan och wallanderfilmen.

Idag har det varit full rulle hela dagen med diverse småsaker som skulle göras, plus att jag läst på till seminariet om sjukvårdshygien som vi har på torsdag, och nu på kvällskvisten tog vi en promenad med Klara och hennes hund. Nu ska det bli skönt att få slappa i soffan och ta`t lungt. Ska göra iordning ett fotbad och titta på halvåtta hos mig och familjen annorlunda.

Hoppas ni alla haft en bra helg. Kram på er ♥



Denna bok köpte jag på Åhlens och pilatesbollen på Rusta. Det är jättebra övningar i boken, där man tränar hela kroppen, tänkte att jag skulle kunna träna hemma också. För jag kommer inte iväg till gymmet varje vecka, så då kan man istl träna hemma. Dagliga promenader räcker inte för mig, jag måste träna andra muskler också för att må bra i min kropp. Imorgon ska jag ta ett träningspass här hemma :-)



Kommentarer
bekke

Det låtter som du har haft en mysig helg. Vad duktig du är som har gort en till inlämnigs uppgift jag skall försöka göra den i morgon om jag årkar har ingen motivakon just nu och jag tycker att det är välldigt mycket att lässa på tills tosdag.

ha en mysig kväll

syns på torsdag

2011-01-31 @ 20:36:06
Lotta

Låter som en jättebra helg och vilka roliga inköp :) Träningsbok och pilatesboll! Smart att träna hemma då du inte kommer iväg till gymmet. Eller hur, nu kan man inte klara sig utan träningen :) Kroppen är liksom inställd på att få jobba! Härligt :)



Taaaack, tyckte du det? vad roligt! Kul att du tyckte om varmluftsugnen :) Jag tyckte den var skitsnygg! Mamma och Pappa hade dessutom köpt den på Coop Forum, det kan man inte tro. Från Italien.



Tack, gruppuppgiften är klar och lämnas in idag :) Hoppas det gick bra med din inlämningsuppgift som du gjorde klart i Söndags!



Ha en jättebra Tisdag Maria!

Kraaaam

2011-02-01 @ 09:18:00
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0