Takdropp och plugga

God eftermiddag! Söndag och helt plötsligt plusgrader här hos oss i Hälsingland. Man kan höra takdropp och tidigare föll några regnstänk från himlen. Graderna visar idag plus 1,3. Ja vad säger man, det kan verkligen svänga i vädret. Denna söndag har jag suttit och pluggat fram tills nu, med en liten paus då jag gick ut för att rasta Freja och göra iordning kaffe. Men nu så är jag klar med den första inlämnings uppgiften i sjukvårds kursen, den som handlade om kärlkramp och hjärtinfarkt. Blev 7 dataskrivna sidor. Nöjd! Hoppas på bra betyg nu då, då man suttit och slitit såhär :-)

Nu ska jag ta och göra iordning våfflor, som ska ätas med grädde och hemmagjord blåbärssylt. Senare vid 16:15 visar dom bandymatchen mellan Edsbyn-Västerås på tv:n och den måste man ju följa. Heja Edsbyn! Sen får det bli en promenad, så man får komma ut och få friskt luft då man suttit och pluggat hela långa dagen.

Hoppas ni alla haft en mysig helg. Kram på er.



Ja sånhär kaos har det varit på mitt köksbord idag. Böcker och papper överallt, kaffekopp och data! En pluggsöndag helt enkelt.



Vita fina tulpaner, som pryder mitt köksbord. Fotade detta igår, men kunde ej publicera någon bild i gårdagens inlägg, nått strul. Så därför får denna bild komma med idag istl.





Kommentarer
Anonym

Så vackra tulpaner.. jag vill också ha sådana på mitt bord. Men känns som att de krockar med julstjärnorna som aldrig vill dö;) men snart... kram klara

2011-01-16 @ 20:41:00
Lotta

Men vad du är duktig! Jätteduktig som sliter så med pluggandet. Hur går det med den nya kursen?



Hoppas ni får en alldeles bra måndag, idag ska jag köpa litteraturen för våra två nya kursstarter till veckan :)



Vilka fina tulpaner som pryder ditt köksbord!

KRAM på er

2011-01-17 @ 09:58:28
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Såg din kommentar nu :)

Ja hoppas det gick bra. Det stod på tentan att vi skulle få reda på svaret runt den 4 februari :)



Oj vad ni har fått plusgrader ni också hehe. Här är det 5,6 plus ute och också snorhalt. Haha kan tänka mig det :P Ja gå försiktigt när ni är ute och går :)



Men visst börjar man längta? :-D Underbart med snart vår hihi! Precis, det är ju endast Januari ännu så risken för bakslag är stor. Hörde dock att andra har spekulerat i att våren kan komma tidigt iår? Det låter inte alls fel :)



Hopas ni får en fortsatt trevlig måndag vännen.

Kram

2011-01-17 @ 10:07:28
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Maja/Cactusvit

Känner igen det där med papper, böcker och pärmar som sprids över hela bordet när man sitter och pluggar. Kan faktiskt sakna alla roliga kurser och all ny information som man fick ta till sig när man pluggade.



I morgon går vi in i vecka 36 vilket innebär högst sex veckor innan vi får träffa lilla hjärtat som till 99% är en liten (stor?) kille. Längtar så!



Kram från mig!

2011-01-17 @ 22:41:24
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Elin Gabriella - Mops & Chihuahua

Suuuperfint bord :) Tänk vad lite färg kan göra!

2011-02-08 @ 19:46:02
URL: http://elingabriella.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0