Tiden rinner iväg

Godkväll på er. Oj säger jag då bara, vart har januari månad tagit vägen? Tycker tiden bara runnit iväg, det var ju för tusan alldeles nyss julafton, haha! Ibland går tiden alldeles för fort, men just nu så känns det helt OK. För då blir det vår fortare. Börjar längta mer och mer till våren nu, då det bjudits på plusgrader ett tag. Tänk då marken börjar kika fram där under snön, takdropp, fåglarna kvittrar sådär mysigt, solens strålar värmer och man känner att våren är här... UNDERBART! Man får liksom ny energi igen, man går ur vinterdvalan. Aja det är bara att bita ihop för än så är nog inte våren här riktigt än...

Helgen har ialf varit bra, lugn och mysig. Har bara varit hemma, pluggat och promenerat. I söndags gjorde jag klart ett till arbete i sjukvårdskursen. Var frågor om sjukdomen KOL som vi skulle svara på och skicka in till läraren, känns så bra att kunna bocka av ännu en uppgift i denna kurs. Nu är det bara 2 st till arbeten som ska in. Ett VG arbete om valfri akut mag-tarmsjukdom och så ett G arbete om skelett och led skador.

Igår satt jag och pluggade på om skallskador som vi har seminarium om, nu på fredag. Sen var jag ut på en långpormenad med Freja. På kvällen kom Klara och hennes hund Valter hit på en fika och så kikade vi på familjen annorlunda, alltid lika trevligt att umgås med henne.

Idag steg jag upp strax före kl 7, gjorde iordning en yoghurt smoothie på banan, apelsin och hallon och packade sedan träningsväskan för att åka och träna på gymmet på rehab. Härligt att träna på morgonen tycker jag. Sen så har jag tvättat och även pluggat på om skallskador idag. Nu känner jag att jag kan detta, känns väldigt bra!

Nu har graderna krypit ner till -12 här, så det blir en myskväll i soffan. Ska tända ljus och dricka en kopp citron/ingefärs te och titta på tv. Imorgon kl 9 är det dags för ett besök hos tandläkaren och på kvällen ska jag på mary kay party hos Klara och tors-fre skola som vanligt. Fullbokat hela veckan lång.

Kram på er ♥


Kommentarer
Lotta

Ja men precis, träningen är ett måste nu för att kroppen skall mår bra :)



Åh vad härligt! Ja men visst är det lagom att träna 1-2 ggr i veckan, skall också göra det! Åh fy. Tur du kommit igång med träningen nu igen :) Ja precis, musklerna får ju användas och jobba på annat vis när man tränar än på promenaderna och det är så skönt att flåsa och svettas! Haha.



I skolan går det bra. Vi har en del gruppinlämningsuppgifter i marknadsföringen (en varje vecka ungefär) och nu en uppgift i redovisningen att göra så här har vi fullt upp och det är jätteroligt :) Hur går det för dig i skolan? Vi har ju inga lov förutom på sommaren. Vi har inte ens jullov. Aha så ni skall göra uppgifter under sportlovet? Det låter roligt att häsa på din bror med sambo i Stockholm :) hihi. Jag och Simon ska försöka klämma in en hotellhelg i Helsingborg till våren, det skulle verkligen vara jätteroligt!



Åhhhhh vi saknar er också!! Vääääldigt mycket. Hälsa härliga Hälsingland :) Tänk som man saknar att promenera rung Bäck och på Långgatan m.m.



Hoppas du har det trevligt på Marykay partyt hos Klara :)



KRAM på er

2011-01-26 @ 18:56:54
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0