Välkommen måndag ♥

Godkväll. Ja då var det åter måndag och ny vecka och sista veckan på jullovet innan skolstarten nu på torsdag. Men som sagt, det ska bli riktigt skoj att börja skolan igen, och inleda sista terminen. Tänk att man till sommaren står där som färdig utbildad undersköterska. Känns just nu overkligt på något vis, men väldigt spännande! Sommarjobb vet jag att jag har, men sen så hoppas jag på att få, ialf till en början ett vikariat någonstans, helst på sjukhus. Det är ju där jag vill jobba i framtiden.

Denna måndag vaknade jag 7:30, hade faktiskt ställt klockan. Det blir lätt att man sover alldeles för länge då man är ledig såhär länge. Visst har man vaknat tidigt nu på lovet, men inte stigit upp på engång utan legat kvar länge i den goa, varma sängen. Men nu så, måste man väl börja vänja kroppen igen och stiga upp tidigt. Klockan ringer 5:30 på torsdagsmorgonen, hua få se hur ovant det kommer kännas! Men bara man kommer upp så går det bra.

Idag har jag gjort en hel del faktiskt. Uträttat ärenden, dammsugit (har en tax som löser hår, så jag blir tokig) städat kylskåpet och garderoben (vill köpa nya vårkläder nu) varit på ica och storhandlat, lagat mat och sedan varit på en kvällspromenad med Klara och våra hundar i det härliga vädret. Plusgrader ute!

Nu blir det soffläge, ska kika på halvåtta hos mig som äntligen börjar igen och sedan familjen annorlunda och spårlöst. Tända ljus och dricka en kopp svartvinbärste också, myspys! Ja just ja, vill även rekommendera en bra film som jar hyrde igår. It`s complicated med Meryl Streep och Alec Baldwin. En riktigt mysig och feelgood komedi, se den! 

Ha en fortsatt trevlig måndagkväll allihop. Kram på er.


Kommentarer
Lotta

åh vad roligt att du ser fram emot att börja skolan igen :) Ja men tänk att du snart är klar!! Känns som att du nyss började tyckte jag och till sommaren står du där färdigutbildad undersköterska och har hela världen framför dig. du är så duktig!!



Skönt stt ni också har behagligare temperaturer :P Ni har inte varit bortskämda med det i vinter verkar det som..



Tack för filmtipset! Hoppas du får en jättebra tisdag. Nu ska jag strax promenera till skolan för att tentaplugga. Mysigt att sitta i skolan med alla och plugga tycker jag :)



KRAM på er!

2011-01-11 @ 09:25:19
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0