Juni månad

God förmiddag/middag på er. Det varma, fina vädret som var igår, är som bortblåst idag. Tyvärr. Imorse möttes man av 10 grader på morgonpromenaden. Och eftersom våran cykeltur blev inställd så passade jag på att baka kanelbullar idag. Nu sprider sig en doft av syren, vanilj och kanel här hemma i vår lägenhet! Å min envisa förkylning håller ett hårt grepp om min kropp, det är då en seg förkylning jag dragit på mig. Har då aldrig varit med om att jag snytit mig så mycket som nu och hostat, min stackars näsa är alldeles röd, haha!

Och kan ni tänka er, att vi nu vänt blad i almanackan och gått in i juni månad. Jag tycker inte det var länge sedan det var påsk. Tiden går fort, men så skönt att vi äntligen är inne i sommarmånaderna, och framför oss har vi en härlig sommar med förhoppningsvis mycket sol och värme.

Nu börjar det att spricka upp ute och temperaturerna smyger sakta uppåt och visar 18 grader. Ska ta en dusch nu, sen börja med maten som idag blir en enkel pastasås med bacon och lök och färsk pasta, för att sedan bege mig iväg på ljuspartyt.

Ha en fortsatt trevlig onsdag allihop och en skönt långledighet, för jag antar att det är rätt så många som kommer vara lediga nu, då fredagen blir en klämdag. Kram.




I förrgår plockade jag en liten bukett med smörblommor och några liljekonvaljer. Dom står på mitt köksbord nu i en liten vas. Och självklart fick Freja vara med på ett hörn också, hon och jag fikade en varsinn nybakad kanelbulle alldeles nyss, och det smakade gudomligt gott!



Kommentarer
Jenny

Mmm ja bäst vi kommer och prov smakar bullarna, såg riktigt smarriga ut! Kram

2011-06-01 @ 19:42:55
URL: http://strombergjenny.blogspot.com
Lotta

Meeeen vad gott med kanelbullar. De ser gudomligt goda ut. Ja nu är det nog många som är långlediga över helgen. Det märktes när jag jobbade igår 12-21. Det var som en helghandling, kul när det är mycket folk :)



Det är ofattbart att det redan är juni, jag säger som dig, det kändes som om det nyss var påsk. Kul att vi har tre sommarmånader framför oss!



Hoppas ni får en superbra kristihimmel! Hihi det ska bli såå roligt att komma upp och hälsa på, i fina fina byn :)



Kram, kram

2011-06-02 @ 09:22:05
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0