Min lediga dag

Godkväll. Måndag, min lediga dag och man vaknade upp till strålande solsken från en nästan klarblå himmel. Kan det bli bättre?! Näpp. Begav oss ut på en morgonpromenix och sedan intog jag frukosten vid köksbordet denna morgon och läste tidningen. Har sedan suttit ute i solstolen med boken och kaffekoppen som sällskap, mellan turerna till tvättastugan för att ta ur och hänga upp tvätt och ladda ny maskin.

Kvällens middag fick bli isterband, stuvad potatis och rödbetor, husmanskost. Utanför vårat öppna fönster hörs fågelkvitter och solen lyser fortfarande, men jag ska faktiskt ta och sätta mig i soffan nu med en glass och titta på Lotta på Liseberg och sedan se Johan Falk filmen innan det är dags och krypa ner i sängen. Imorgon väntas ett jobbpass mellan 7-15:45, likaså på onsdag och kvällspass på torsdag sen är jag ledig fre-lör-sön. Underbart!



Denna blombukett plockade jag idag, som nu pryder mitt köksbord.


Blommorna som är i min stora cylindervas, köpte jag på ica på midsommarafton. Ville unna mig en fin bukett då.
Och i mitt köksfönster blommar mina rosa mårbacka perlagoner.



 




 



Kommentarer
Lotta

Vilken fin sommarbukett du har plockat! Det ser ju bara för härligt ut och man blommar av sommarkänslor när man ser en sådan :) Härligt att du fick fint väder igår när du var ledig! Hoppas du har det bra på jobbet just nu :) Är ledig hela veckan haha! Och nu är det finväder. Idag blir det en heldag UTOMHUS.



Kram på er!

2011-06-28 @ 09:32:08
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Elin Gabriella - Mops & chihuahua

Vilka underbara blommor du har :)

2011-06-28 @ 12:02:22
URL: http://elingabriella.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0