Sol, bad och picknick i det gröna

Godkväll. Vilket sommarväder vi fått, med värme och solsken. Det är så underbart. Imorse vid 7 tiden möttes man av ljumma vindar på promenaden och sol. Kan det bli bättre start på helgen?! Vid 10 tiden fick jag besök av Anna, Alfred och Viola. Dom kom med en jättefin examens bukett till mig, som nu står på köksbordet, så gulligt av dem.

Vi har varit i parken hela dagen. Där har vi lekt, badat och haft picknick. Fick även se studenterna som tågade ner till parken med glädjesång. Tänk då man själv gick där i studenttåget och sjöng för full hals, vilken lycka man kände då. Vi avslutade denna utflykt med att plocka blommor, som vi åkte med till mammas grav. Det har varit en supermysig dag med andra ord.

Och ute skiner solen fortfarande från en klarblå himmel med 26 plusgrader. Vilken sommarkväll. För min del får det bli soffmys, känner att huvudvärken kommer smygandes, man blir rätt så seg i huvudet efter en heldag utomhus i stekande sol. Ska ta en värktablett nu, lägga mig i soffan och titta på Talang 2011 och sedan Wallanderfilmen, innan läggdags.


En härlig dag i parken med lek, bad och picknick!







Kommentarer
Sofie

Vilken härlig dag ni verkar haft, mysiga sommarbilder du visar :) Skönt med examen och kanske lite sommarlov för dig!



Jag har fäst spetstyget med vanlig tejp faktiskt! Tanken var att sedan häfta fast tyget med häftpistol men det har ännu inte blivit av. Men å andra sidan funkar det jättebra med tejpen, den visar ingen antydan till att lossna och spänner upp tyget bra :) Så jag kan faktiskt rekommendera det. Dessutom riskerar man inte att spräcka dörren/dörrarna på skåpet.



Ha en skön helg!

Kram, Sofie

2011-06-10 @ 21:37:27
URL: http://sofiesstiltje.blogspot.com
Lotta

Meen vilken härlig dag det lät som! Och vilka härliga sommarbilder :) Såg riktigt skönt ut i vattnet! Måste varit skönt att svalka sig, då man hört att Norrland/Nord Norge har haft det varmaste vädret i HELA Europa :)



Hur är erat väder idag? Såg på vädret att regnet börjar leta sig norrut nu. Hoppas du har en toppendag Maria :) Saknar er!

2011-06-12 @ 11:30:10
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS*

Åh så härligt, sommar, sommar, sommar...!!! :-)



Tack, min röst är fortfarande bort nu efter 3 dagar så jag får bli hemma och kurera mig närmsta dagarna.



Kramar

2011-06-12 @ 21:01:36
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0