Fettisdagen

God förmiddag. Idag är det fettisdagen, och dags och äta en mumsig semla. Här är det lika grått och trist väder som det var igår, och dessutom blåser det kraftiga vindar idag, men det är i alla fall 3 plusgrader. Alltid nått. Saknar solen, kom tillbaks! Håller tummarna på att solen kommer tillbaks lagom till helgen, vill gärna ha fint väder då, åker nämligen bort på torsdag till söndag. En liten minisemester hos min äldsta bror och hans familj, mysa med Alfred och lilla Viola gumman. Vore ju så härligt om solen tittade fram, så vi kan vara ute och leka och grilla korv på isen.

Tog en uppfriskande promenad med Freja imorse efter frukosten, och nu sitter jag här och ska börja plugga medans jag väntar på att tvätten ska torka. Ska skriva klart en uppgift om tankar kring cancer, vi ska skriva ner våra egna reflektioner och funderingar kring accepants, rädsla, oro, ensamhet, mod och styrka då man får cancer beskedet, tiden efter beskedet, hur livet förändras, väntan/oron, hur närstående mår och kris/sorg. Började skriva på den igår, så det är bara lite kvar. Känner att denna uppgift är lätt att ta till sig eftersom man varit där själv och gått igenom allt detta då mamma fick sin cancer (saknar dig vareviga dag älskade mamma) Sen blir det att börja skriva på cancersjukdomen vi ska redovisa. Tänkte påbörjat den igår, men tog den andra uppgiften först. Och så måste jag ta med mig den sista uppgiften i helgen, den handlar om en tant som heter Elsa och vi kommer att få följa henne då hon får sin diagnos, behandling, operation och eftervård. Vi ska svara på frågor och sedan diskutera detta i klassen efter lovet. Lika bra att sätta igång så man blir klar någon gång idag.

Men först dags och sätta tänderna i denna going och bläddra igenom tidningen hus och hem.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0