Första praktikveckan avklarad

Godkväll. Ursäkta min bloggpaus, men jag har helt enkelt inte haft tid att skriva. Men nu så. Jag började min praktik på hjärtintensiven (HIA) på sjukhuset i måndagskväll. Har verkligen hamnat på en jätterolig och spännande praktikplats och att man fått världens gulligaste handledare och jättetrevlig personal gör ju inte saken sämre. Fick ta blodprov i armen redan första kvällen och döm till min förvåning så lyckades jag på första försöket. Blev faktiskt lite stolt över mig själv. Har ju bara fått övat på en gummi arm i skolan före, så jag blev överraskad och glad att jag lyckades. Har fått varit med om mycket dessa dagar. Har haft kvällspass mån-tis-ons och imorse ringde väckarklockan redan kl 5 då var det dags för det första dag passet mellan 7-16. Var rejält trött imorse, med tanke på att man kommer hem med bussen 22:30 på kvällarna. Idag fick jag vara med på en pacemaker operation och det kan jag tala om att det var verkligen intressant att se.

Nu sitter jag i soffan, väldigt trött. Så många nya intryck och saker som hänt denna praktikvecka att tröttheten gör sig påmind nu. Nu är man ledig fre-lör-sön och då ska jag ta det lugnt. Ska ta och koka en kopp hallonte nu och mysa i soffan med Freja och titta på tv. Som det känns nu, så blir det nog en tidig kväll i säng. Gäääässsppp...!!

Kram på er.


Kommentarer
Elin gabriella - Mops & Chihuahua

Åh vad spännande det verkar :) Och så duktig du är! Hoppas att din kväll är bra! KRAM

2011-05-05 @ 19:40:49
URL: http://elingabriella.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0