Måla, måla..

Torsdag och snart är det helg igen, oj vad vissa veckor går fort. Men just nu tycker jag det är bra, för snart kan jag inte hålla mig längre för och plocka fram julstjärnorna. Tur man kan börja göra det till veckan, längtar!

Idag vaknade man upp till ett vackert frostlandskap, med -5 grader och solsken. En riktigt fin höstdag. Igår var det lika vackert ute, tog en promenad med Jenny och hennes söta son Max då. Och när jag kom hem började jag och måla mina nya köksstolar. Eller nya och nya är dem väl inte, utan det är stolarna som hör till mitt köksbord som jag ärvt från morfar. Då jag fick bordet ville jag inte ha stolarna just då, utan hade mina andra vita. Men nu så har jag tröttnat på dem, så nu fick den vita målarfärgen och penseln åka fram, supernöjd. Bara nya dynor som fattas. Dynorna och tyget som satt på stolarna var inte riktigt i min smak. Funderar på fårskinn eller ett par vanliga beiga stolsdynor, få se vad jag hittar!

Nu ska jag ta och dricka upp kaffet och sedan ta en promenad med Freja i detta vackra väder. Ikväll åker vi till Fredrik ♥ Imorgon åker vi till stan en sväng, på kvällen blir det fredagsmys. På lördag ska jag och två st utav mina goa vänner Helene och Lotta åka och bli fotade, det heter modell för en dag. Ska bli skoj och få bli stylad och fotad av proffs.


Just nu ligger det ett par gamla stolsdynor på stolarna. Hittade dem i förrådet igår. Jag hade dem förr, det är bara ett vanligt gammalt lakan på dem, fult. Så ett par nya måste jag ha. Vad tycker ni, fårskinn eller beiga stolsdynor?! Rusta har fina fusk fårskinns dynor till rimligt pris va?


Gjorde även iordning mitt zinkhjärta igår. Köpte denna gröna mossa på Åhlens för 20 kr och bandet på Camillas Corner (en inredningsaffär här där jag bor) för 11 kr.



Kommentarer
Lotta

Vilka fina stolar!! De blev verkligen snygga som vita. Inte för att jag sett dom i någon annan färg men man har ju sett liknande träfärgade stolar :)



Nemen vad roligt att vara modell för en dag, hoppas ni får en jätterolig dag men det tvivlar jag inte på :)



Vad gullig du är vännen. Tack så hemskt mycket! Vad det värmer. Jag önskar jag kunde lika mycket som dig! Pyssla, måla och sy. Säg bara till när du vill lära dig sticka något. Raggsockar är superenkelt när man väl lärt sig sticka!



Åååååh jag längtar så jag dör tills vi ska flytta! Det skall bli så himla roligt med en större lägenhet som har bättre förvaringsmöjligheter och TVÅ förråd, en balkong och en diskmaskin på det. LYX. Det skulle verkligen vara hur roligt som helst om du vill komma hit och hälsa på :D Gör nästan vad som helst för att få träffa er snart!



Låter som att du/ni får en superhelg :) Imorn blir det skola för min del och på lördag åker jag, Simon och Ebba till Ödeborg över dagen och hälsar på och så ska vi byta till vinterdäck på bilen :)



Kram underbara vän.

2011-11-17 @ 18:26:11
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0