Friska höstvindar!

God eftermiddag på er alla. Hua vad det blåser här hos oss i Hälsingland idag, vindarna tar i ibland så man nästan tror att huset ska följa med. Tog en promenad med Freja imorse innan frukosten, och jag trodde där ett tag att vi skulle lyfta och flyga iväg i höstvindarna, haha! Frejas öron står rakt ut i dessa vindar. Sötnöt!

Hade planerat att åka iväg och träna nu på eftermiddagen, men det blev inte så. Efter promenaden och frukosten tog jag tag i städningen, som blev storstädning av lägenheten. Höststädat, härligt. Nu doftar det ljuvligt gott här hemma. Har även kokat äppelmos idag. Unnande mig en avkopplande paus i soffan mellan städ och äppelmoskokning, med en clementin och nyaste nr av Topp Hälsa (min absoluta favorit tidning)

Nu kokar potatisen på spisen, ska strax äta middag som idag blir köttbullar med potatis, brunsås och lingonsylt. Mums vad gott det är med husmanskost. Imorgon väntar jobb igen, sååå glad att jag får jobba. Resursen ringde idag och frågade om jag kunde jobba delad tur imorgon istället för bara ett kvällspass, och självklart kan jag det. Ikväll kommer älsklingen hit, blir soffmys och titta på tv.

Önskar er alla en trevlig helg redan nu!



Jag tycker ToppHälsa är en jättebra tidning med många bra tips och artiklar. Tycker även om och läsa Allt I Hemmet. Vad läser Ni för tidningar?!




Kommentarer
Lotta

Vad härligt att fått ha höststädat i det blåsiga vädret! Haha det måste se jättesött ut för stackars Freja när ni är ute och går i blåsten ;). Haha.



Låter som en riktigt mysig torsdagkväll :) vill passa på att önska er en riktigt trevlig helg! hoppas du får det toppen på jobbet imorn, på lördag och på söndag! :)



Kram, kram.

2011-10-06 @ 18:41:05
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0