Nu är det...

...Slut på veckan och det är dags för fredagsmyyyys (med idol!) Jajamänsan, så är det. Fredagen är här och det innebär början på den underbara helgen, visst är det något speciellt med fredagar?! Nu har vi hela den mysiga helgen framför oss. Och denna helg kommer bli en riktig familje myshelg. Ikväll kommer Jonte hem och imorgon blir det middag på kvällen hos pappa och Monica med hela underbara familjen. Och på söndag ska jag och älsklingen på bio ♥ Kommer få spendera min helg med dom jag bryr mig om och älskar!

Och förkylningen håller ett envist grepp om mig, är inte hes längre men den där förbannade hostan som aldrig ger med sig. Hostar och hostar, så jag har alldeles ont i magmusklerna, haha. Usch ja. Får hoppas att den ger med sig snart. Hatar och vara förkyld.

Idag har jag städat, så nu doftar det ljuvligt gott här hemma av ajax och doftljus. Just nu sitter jag vid köksbordet och väntar på att maten ska bli klar. Testade en ny maträtt denna fredag, tänkte dela med mig av receptet nu.

Köttfärssås Osso Buco (för 4 pers)
500 g köttfärs
Ca 150 g rotselleri
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
2 morötter
1 förpackning krossade tomater
Kalvfond (efter smak och tycke)
Salt och peppar
Jag hade även i creme fraiche och grönsaksfond

Servera med riven parmesan och pasta.

Gör såhär:
1. Skala och grovhacka rotselleri, morötter, vitlök, gul lök och mixa hastigt i matberedaren.
2. Bryn färsen, tillsätt sedan grönsakshacket och låt allt fräsa ett par minuter.
3. Tillsätt tomatkross, kalvfond och ca 1 dl vatten (och om man vill creme fraiche). Sänk värmen och låt det sjuda i 10 min. Smaka av med salt och peppar.
4. Servera tillsammans med valfri pasta och riven parmesan, lite persilja och om man vill rivet citron skal.

Trevlig helg önskar jag er alla!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0