5 år gammal

Hej på er. Här är det regnväder idag med. Som tur var så sprack det upp igår kväll så vi kunde ta den där inplanerade promenaden med Helene och hennes 2 grabbar. En trevlig pratstund. Hade en inplanerad promenad med Jenny och hennes söta Max idag men den fick vi tyvärr ställa in på grund av regnet. Ska försöka att hitta en lucka nästa vecka istället.

Men regnväder är ju ett perfekt väder att få undan saker inomhus. Håller på och kokar lingonsylt nu, fick lingon av min snälla pappa. Ska även göra iordning kvällsmaten redan nu, en kyckling och pastagratäng. Sen ikväll får jag äntligen träffa mitt ♥ igen. Mys i soffan!

Ja åter till min bloggrubrik kanske. För idag fyller nämligen Freja gumman 5 år! Haha, tänk hur man är, firar hunden sin som inte alls förstår att hon fyller år idag. Men hon är ju min lilla gofisa. Fick godis och god mat imorse :) Just nu ligger hon i korgstolen och sover.

 

Kortet som är överst är ett kort som jag tog då jag hade fått mitt nya objektiv till min systemkamera (2009). Är nöjd med den bilden. Funderar på och förstora det, men i svartvitt eller färg? Kan inte bestämma mig. Kortet längst ner är hon 9 veckor gammal, tänk vad liten hon var då vi hämtade henne. När vi kom dit och skulle hämta henne och knackade på dörren, så var det Freja om kom och mötte mig. Av alla 5 valpar, så var det hon som kom först. Så söt och liten och svansen gick i ett. Sen släppte vi ut alla valpar för att dom skulle få kissa, och rätt som det var så hade Freja försvunnit, då hade hon sprungit till bilen och skulle hoppa in i baksätet (dörren var öppen) presic som hon förstod att detta är min nya matte och henne ska jag följa med hem! :)



 



Kommentarer
Sofie

Grattis till söta Freja på hennes födelsedag, mysigt för henne att få lite extra god frukost :) Helt rätt när man fyller år!



Jag tycker du ska förstora bilden i svartvitt! Skulle bli riktigt tjusigt. Taxar är verkligen estetiska, har just beställt en "Ove" (design Lisa Bengtsson), har du sett dom motiven? Riktigt festliga :) Taxar i olika hattar!



Hmmm... ljusstakar i olika höjd är ju alltid fint att fylla fat med. Kanske en liten, liten kruka med någon nätt liten växt i (någon form av succulent eller taklök). Stenar, snäckor, kottar och annat småplock är alltid fint att "ta ner höjden" med bland ljusstakar :)



Ha en fin kväll!

Kram, Sofie

2011-09-07 @ 16:21:01
URL: http://sofiesstiltje.blogspot.com
L I S A ♥ 12 år- Foto & Vardag

Godkväll :)

Jag har en veckans blogg tävling där du kan bli länkad för mina 100-400 besökaren :) det tar bara 1 minut att kommentera, plz?



http://minafotografieravmig.blogg.se/2011/september/veckans-bloggar-ny-omgang-v36.html



Sen har jag en foto-tävling (du gillar väl att fota? :D) som du hittar i kategorin "♥Tävlingar"

Välkommen att kika in!



//Lisa♥

PS: Förlåt för sådan här reklam...

2011-09-08 @ 18:19:07
URL: http://minafotografieravmig.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0