Härliga äppeltider

God förmiddag! Med hösten kommer äppeltiderna, man kan njuta av goda äppelkakor, äppelmos eller äppelkräm. Så varför inte prova denna kokosäppelkaka, låter spännande med kombinationen av kokos och äpple. Hittade detta recept i höstens fina fikabok, som följde med en veckotidning. Jag ska då ialf prova denna kaka nåndag.

Kokosäppelkaka
4 syrliga äpplen
2 ägg
2 dl ljust muscovadosocker
1 msk vaniljsocker
1 dl vetemjöl
2 ½ dl kokosflingor
1 dl flytande margarin

Gör såhär:
1. Sätt ugnen på 175 grader
2. Skala, halvera och kärna ur äpplerna. Lägg dem i en smord pajform
3. Vispa ägg, socker och vaniljsocker pösigt. Blanda mjöl och kokos och vänd ner i äggsmeten tillsammans med margarinet. Häll smeten över äpplerna.
4. Grädda mitt i ugn, ca 25 min. Sikta över lite florsocker vid servering. Servera kakan ljummen med vaniljsås, vaniljglass eller vispad grädde.

Var iväg och jobbade på ännu ett nytt äldreboende igår, 7-15 och det gick jättebra. Så kul att man får prova på nya ställen också. Och jag är så glad att jag får jobba. Nu ska jag dricka en kopp kaffe, sedan göra mig iordning för ett kort jobbpass mellan 13-16. Personalen ska ha möte. Fick även jobbtur imorgonkväll 14:30-21:45 och lördag 7-15:45 :-) Sen på kvällen blir det lite fest och krogbesök med tjejgänget.

Önskar er alla en trevlig helg redan nu!




Kommentarer
Lotta

Vad god äppelkakan lät! Ska jag baka nästa gång, vill jag baka den där.



Vad roligt att du fick 4 jobbtider i veckan! :)



Hoppas du får en jättebra helg och en trevlig festkväll med tjejerna! :)



Imorgon åker jag, Simon och Ebba till Ödeborg och spenderar helgen där. Ska bli jättemysigt och roligt.



Kram på er!

2011-09-22 @ 15:48:19
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥

Åh så gott :) Måste testas under hösten! Kram

2011-09-24 @ 18:46:46
URL: http://elingabriella.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0