Myshelg

Godkväll. Söndagen är här och med den regnväder. Har regnat till och från hela dagen lång, vaknade redan kl 8 av att regnet smattrade mot fönsterbläcket. Älsklingen sov som en stock bredvid :-) Låg och drog mig fram till 8:30, tassade upp och gjorde iordning frukost, havregrynsgröt med lingonsylt (kokade det för nån vecka sen) och kaffe. Intogs framför nyhetsmorgon.
 
Vid 11:30 kom pappa hit och vi åkte mot Söderhamn och hjärtkliniken Mitt Hjärta, för en årskontroll hos min hjärtläkare. Gjorde ultraljus och arbets EKG. Allt såg bra ut, men måste fortsätta med medicinen. Passade på att köra både dit och hem, är ju så roligt att köra bil. Fatta vad jag längtar tills jag har mitt körkort i handen, och man får sätta sig i bilen ensam och köra iväg. UNDERBARA KÄNSLA!
 
Helgen för övrigt har varit toppenmysig. Fredag jobbade jag till 15:45. Städade direkt då jag kom hem, tog sen en efterlängtad dusch. Vid 18 tiden kom Fredrik hem (dom hade jobbat extra) Vi gjorde iordning hemmagjord pizza och åt den i soffan, framför tv:n. Sen blev det fredagsmys med film (jägarna 2) godis och tända ljus. Myspys!
 
Lördag, sovmorgon och sen en promenad. Hann presic in, innan regnet kom. Blev då en film till och kaffe i soffan. På eftermiddagen sprack det upp och blev fint, så vi grillade gott på kvällen. Fläskfile med potatisgratäng, sallad, och goda tillbehör. Sen tog vi det lungt resten av kvällen, kikade på sommarkrysset och åt blåbär/hallon paj som jag gjorde iordning tidigare under kvällen. Blev uppe till kl 1.
 
Nu har Fredrik åkt och jobbat och jag har landat i soffan. Eldar i kamin och väntar på att filmen på tv4 ska börja. Bara Fredrik som fattas, underbara sambo ♥ Har även kokat hallonsylt ikväll, så gott! Lyx och ha egna bär på gården.
 
Hoppas ni alla haft en mysig helg. Imorgon är det måndag och ny vecka som innehåller massor av roligheter :-)
 
 
 
Höstblommor ute på våran gård, på baksidan. Tycker dessa stora bollkryss är så fina. Sen fyndade jag detta ljusfat på ica, står nu på köksbordet! Då det blir höst vill man liksom ha lite nytt :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0