Årets första semla

Godkväll på er. Här bjuds det på kallgrader, hualigen! Alldeles för kallt för min smak, igår morse var det -19,8 då man steg upp och inne hos Fredrik var det bara 14 grader. Han hann inte elda innan han åkte till jobbet strax efter kl 5 på morgonen, så jag tassade ner strax efter kl 8 med raggsockor på och eldade och kokade kaffe. Blev en mysdag inomhus med städning för min del, på kvällen lagade vi lasange och myste sen i soffan ♥

Idag var det lika kallt igen, hade planerat in en promenad men den fick jag ställa in. Varken jag eller Freja är så förtjusta i att sticka ut våra näsor/nosar i onödan i detta kalla väder, då myser vi hellre inomhus i värmen. Nu är jag hemma i lägenheten igen. Har varit iväg och handlat på ica, gjort en couscous sallad med fetaost och grönsaker i, diskat och nu landade jag här i soffan. Har tänt ljus och kikar på handbollen. Ska strax bege mig ut och rasta Freja (blir en väldigt snabb promenad) sen koka kaffe och avnjuta årets första semla! Gott.

Har Ni ätit någon semla än?!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0