Sol, barmark och vår i luften!!

Goddag på er. Tjohoo, våren är på intåg, underbart! Snön försvinner mer och mer för varje dag, fåglarna kvittrar, solen värmer och jag älskar att höra gruset knastra under skorna. Nu är det på väg och bli vår. Så jag längtat efter sol och värme.

Nu var det ett tag sedan jag var här och skrev igen, men det är full rulle i mitt liv nu, vilket jag gillar starkt :-) Är så lycklig! Händer roliga saker i nu, återkommer då allt är klart :-) Älskar min underbara pojkvän och min underbara familj och vänner. Och apropå vänner, så fick jag ett sådant gulligt sms alldeles nyss av Lotta som bor i Trollhättan. Blev rörd till tårar, tack gumman. Du är en otrolig vän!

Helgen har varit jättemysig. Fredriks gulliga och goa grabbar har varit här. Mysigt! På fredag bakade vi muffins och hade fredagsmys innan läggdags. På lördag strålande solen utanför vårt fönster, så jag passade på och ta en promenad. Sen bakade jag sockerkaka då grabbarna tittade på Piff och Puff, som vi sen fikade av på eftermiddagen. På kvällen åt vi god mat och tittade på melodifestivalen. På söndag var det även fint väder, tog en promenad då också och sen var vi ute med grabbarna ett tag innan det var dags och lämna dem. En toppenmysig helg med andra ord.

Just nu sitter jag vid köksbordet, solen skiner ute och det är plus 12 grader. Ska strax äta lunch sedan åka mot jobbet, jobbar ett kvällspass. Imorgon dagpass och på fredag ett kvällspass. Härligt!

Hoppas ni alla haft en bra helg och att våren även är på väg hos er. Kram.


Var ju ett tag sedan jag la upp någon bild också. Kanske inte världens roligaste bild, men såhär ser det iallafall ut där jag sitter nu, vid köksbordet med en kopp kaffe. Muggen köpte jag på ica härom veckan, 4 st med olika mönster med silikonband längst upp på muggen som man kan hålla i så man inte bränner sig. Supersnygga tycker jag, jag som är så för muggar :-)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0