Sommartid

Godkväll på er. Måndag och ny vecka och kan ni tänka er att vi snart går in i april månad, våren är här och vi har bytt till sommartid, vilket betyder ljusa kvällar. Underbart med andra ord! Helgen har varit toppen, grabbarna har varit här ihelgen. Mysigt, dom är ju för goa. Och i lördags var jag på 25+30 års fest med rockabilly tema, skoj.

Nu börjar man längta rejält tills det är dags och få flytta till vårat hus. Den 2 maj skriver vi på papprena och sedan är det bara att flytta in, så vi längtar. Blir lite tapetsering och nya möbler till tvrummet på engång :-) Resten tar vi senare.

Huset är nu nystädat, jag har placerat mig i soffan mätt i magen efter kvällens middag, hemmagjord pölsa (fått av snälla pappa) potatis och rödbetor. Har tänt ljus och kikar på halvåtta hos mig, sedan blir det familjen annorlunda och Maria Wern. Tomt i soffan utan älsklingen som jobbar kväll denna vecka.

Hoppas ni alla haft en toppenbra helg och jag önskar er en fortsatt trevlig vecka, själv så har man lite saker inbokade denna vecka. Imorgon blir det promenad med Jenny och Max och på kvällen kommer nog Lotta hit och hälsar på, på onsdag ska vi till banken och fixa klart allt inför huset, torsdag ut och övningsköra och sedan inleder man helgen med en fika på stan på fredag med Helena och sedan blir det en myspys helg med Fredrik. Vi har planerat att gå ut och äta på lördag. Sen om vädret tillåter ska vi vara ute på gården och kratta och fixa. Tänk sen i sommar då vi får vara ute på gården vid vårt nya hus och pyssla, LÄNGTAR!! :-) ♥



Kommentarer
Lotta

Blir så glad av att ha läst ditt inlägg! Kan inte förstå att ni längtar till det nya huset :D hihi.



Låter som en kanonvecka, hoppas du får det fina vän! Själv fick jag magsjukan i söndags natt och är lite omtumlad idag också. Är dock på bättringsvägen :) Vill ju passa på att kunna njuta och vara utomhus nu när vädret är som sommar. Vilken underbar vår vi har haft hittils!



Trevlig tisdag på er! Ebba vill hälsa till Freja så gott :) Kram

2012-03-27 @ 14:41:49
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0