Fredagsmys med idol & räkpaj

Lovade ju att skriva ner receptet på räkpajen jag åt ikväll, och jag håller vad jag lovat :-) Också något som var gudomligt gott och enkelt och snabbt att göra.

RÄKFYLLD FESTPAJ   (4 pers)
Pajdeg
3 dl vetemjöl
125 g smör
3 msk iskallt vatten
Gör så här:
Blanda allt i en matberedare. Smöra en pajform och tryck ut degen i den och nagga den lätt innan den ställs i kylen ca 20 min. Förgrädda den på 175 grader i ca 5-7 min.

Räkfyllning:
1 knippa dill
400 g räkor
200 g philadelphiaost
2 ägg
1-2 vitlöksklyftor
2 dl riven gratängost
salt och peppar
Gör så här:
Hacka dillen. Rör ihop philadelphiaosten, dillen och räkorna i en bunke. Riv ner vitlöken och tillsätt gratäng osten och äggen. Rör ihop och häll över pajskalet. In i ugn på 175 grader ca 30 min. Servera med bröd och sallad.



Så var idol finalisterna avklarade och det vart dom som jag hoppats på, dom två bästa. Visst Robin hade sin charm och var duktig men han kunde inte mäta sig med Alice och Kevin. Blir en spännande final nästa fredag, och min röst går ialf till den otroligt begåvade, talangfulla och charmiga Kevin! Han är ju redan en färdig stjärna.




 



Kommentarer
Anonym

ska låna detta recept o laga faktist

www.enlitentax.blogg.se

2008-12-06 @ 00:47:25
Lotta

Vad kul att Robin åkte ut som du ville :) Det låter ju snäll det jag skrev haha!? Mums med glögg :) Ja verkligen. Nu får snön ligga kvar hela vintern! :) Kul att det yoksnöar nu. Tack, detsamma hihi :) Hoppas ni får en trevlig lördag!

2008-12-06 @ 06:32:09
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Emma

hej gumman:)

ska göra räkpajen med syrran idag.

får hoppas den blir god.

Hehe eller hur kevin är så duktig,och charmig!

kram!

2008-12-06 @ 10:29:16
URL: http://enlitentax.blogg.se/
Lotta

Jaså, då verkar det ha blivit rätt då :) Åh men vad trevligt! I gävle småduggade det regn! haha. var nästan ingen snö där.. Tur man bor i hälsingland ;) yes nu skall jag uppdatera bloggen :)

2008-12-06 @ 16:56:06
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0