Värme & bara ben

Jag säger då bara: UNDERBARA VÄRME! Är så ljuvligt ute nu, en underbar tid nu då allt slår ut och blommar igen, gräset och träden blir åter gröna allt är så himla vackert! Men det finns en nackdel, och det är denna ständiga pollen som alltid slår till. Näsan rinner, ögonen kliar och huvudet känns tungt som bly ibland. Läre ta en sväng förbi apoteket imorgon och införskaffa pollen medecin *prosit* Helgen har jag tillbringat i stugan med pappa, Monica och alla vovvarna. Full rulle med andra ord, då Freja och Sacko springer fritt och busar hela dagarna lång. Man ser riktigt hur dom myser då dom får toffla runt och bara njuta av friheten. Freja går även ner till sjön och tar sig ett dopp för att få lite mer energi till att busa ännu mera. Igår kom jag upp till stugan vid 10 tiden, möttes av att Monica stod och målade medans pappa satt en bit bort i solen och läste, haha! Men vi hjälptes åt allesammans sen och måla klart det som var kvar. Sen tog dom en middagslur, medans jag och Freja tog en långpromenad i det vackra vädret. Strålande sol och ca 25 grader varmt. Det vart även ett dopp för Freja, jag nöjde mig med att doppa tårna i det 15 gradiga vattnet.

På kvällen bjöds det på grillning. La oss runt 23 tiden. Men omöjligt att somna. Låg och vred mig ett tag innan jag somnade. Freja slocknade direkt så fort hon la sig. Trött efter allt bus. Vaknad vid 7:30 imorse, följde med pappa och Kjell ut på sjön för att ta upp näten dom la igårkväll. Fick 3 st fiskar. Sen begav jag mig hemåt på vespan. Freja kom med bil senare. Nu blir det matlagning, sen en promenad.


Trevlig söndag!



Kommentarer
Anonym

Ja, det är lite skoj sådär :)

2008-05-11 @ 19:05:42
URL: http://sandratofalt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0