Tacopaj

Tänkte dela med mig av receptet på den supergoda och enkla tacopaj som jag och Lotta lagade igår, ett recept jag fick av min älskade mamma.

Tacopaj
50 g smör
4 dl vetemjöl
½ tsk salt
1 ½ dl mjölk.

Fyllning
400-500 g köttfärs
1 gul lök
1-2 vitlöksklyftor
1 påse tacokrydda mix

Toppfyllning
2 dl creme frachie
1 burk krossade tomater
ca 1 dl chilisås
4 msk majonnäs
2 dl riven ost.

Börja med att blanda samman alla ingredienser till pajdegen i en matberedare. Tryck ut i smörad pajform. Förgrädda i 10-15 min. Fräs sedan köttfärsen, löken, vitlöken och tacomixen. Lägg i pajskalet. Blanda sedan samman alla ingredienserna till toppfyllningen och bred ut över köttfärsen. In i ugn tills den fått fin färg. Servera med tacochips och sallad.



Kommentarer
Fridas favoriter

Mums, det låter som en god och lättlagad middag. Får provas vid tillfälle! :)

2008-11-09 @ 11:56:22
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0