Ett litet paket

Idag är jag ledig, och det är lika grått och trist väder idag också, graderna visar ynka 17 grader och ibland kommer det någon regnskur. Vaknade vid 7:30 imorse. Gick ut med Freja och åt sedan havregrynsgröt till frukost med söndagens aftonbladet som sällskap som jag inte hunnit läst riktigt ännu. Vid 11 tiden kom Jenny på besök, alltid lika kul. Mumsade på kladdkaksmuffins och en kopp te och tjottrade om allt möjligt. Åkte hem vid 13 tiden.

Nu har jag äntligen beställt ett till objektiv till min systemkamera, det blev ett Sigma 70-300 4-5.6 DG Macro Canon. Fick hjälp av Marie och hon tipsade om att detta var bra, så tusen tack så mycket för tipset. Kommer i slutet av denna vecka, då ska det ut och fotas kan jag lova. Spännande! Alltid lika roligt att få paket på posten.

Nu ska jag ta och laga lite mat och sedan ta en promenad med Freja, passa på då det är uppehåll. Kvällen i övrigt blir lugn, ska se på tv och sen lägga mig för att läsa, kan inte hålla mig ifrån boken. Kan varmt rekommendera "Skumtimmen" Läs den om ni inte har gjort det!




Bjuder även på en bild på en utav mina ljusrosa pelagoner som står i köksfönstret.

 



Kommentarer
S A N N A ♥

Svar: Det är jättebra, men det är ju inte ett vidvinkelsobjektiv, så man får stå en bra bit ifrån när man ska fota något (: dock är det roligt i och med att man i samma veva KAN stå långt ifrån ett motiv men få en bra bild ändå!

2009-07-21 @ 19:10:50
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Lotta

Åhh låter som ni haft en riktigt trevlig dag idag hihi. Men vad roligt att du beställt ett nytt objektiv! skall bli otroligt spännande och roligt att se bilder när du tagit med det! :)



Ja men absolut skall du fortsätta söka om du inte kommer in. Du skall komma in och sjuksköterskedrömmen får du verkligen inte ge upp! Jag, Simon och Ebba håller alla tummar och tassar för att du kommer in nu på antagingsbesked två. Du får gärna höra av dig när det kommit. I början av augusti. Idag har det fixats med lite ärenden samt att jag jobbat ett pass ikväll mellan 16.00-21.12. Imorn är jag ledig och då passar vi på att ta en dag på liseberg :)



Hoppas du och Freja haft en mysig och lugn kväll. P.s. Här har det varit relativt fint idag men blåsit som in i norden!! Haha.



Kram på er :)

2009-07-21 @ 22:37:12
Livet i byn

Vilket fint paket, jag tycker man har mycket använding för ett sådant. Jag använder mitt dagligen.



~Livet i byn

2009-07-22 @ 11:13:12
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Livet i byn

Jo fast jag har ett Tamron, är supernöjd med mitt och som sagt det används flitigt här hemma.



~Livet i byn

2009-07-22 @ 11:30:56
URL: http://livetibyn.blogg.se/
MISSEXTRA

Allt bra idag?:)

2009-07-24 @ 23:14:04
URL: http://carrosfashion.blogg.se/
Foto i norr - Marie

Kul att jag är med på ett hörn där, tack! Ha det gott :)

2009-08-04 @ 21:17:29
URL: http://fotoinorr.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0